tag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post6746784501790473457..comments2024-03-20T20:40:59.380+02:00Comments on Sraosha: Η σονάτα του KreutzerSraoshahttp://www.blogger.com/profile/12286368577729004683noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-49326122066163534042009-05-28T14:47:40.495+03:002009-05-28T14:47:40.495+03:00Μικρό Quiz: Την ιστορία με την καμήλα την ξέρεις; ...Μικρό Quiz: Την ιστορία με την καμήλα την ξέρεις; (θα μπορούσε να μπεί σαν σχόλιο και στο άρθρο που εξέταζε τις ομοιότητες Κνιτών και ΓΟΧ).Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-82793083013482071842009-05-28T17:15:24.367+03:002009-05-28T17:15:24.367+03:00Το κομμάτι που ανέβασα είναι ενδιαφέρον γιατί και ...Το κομμάτι που ανέβασα είναι ενδιαφέρον γιατί και ο Τολστόι και ο Τσέστερτον έχουν, σε κάποια σημεία, δίκιο. Όταν ο Τολστόι προτείνει να πάψουμε να θεωρούμε ότι ο σωματικός έρωτας είναι αφ' εαυτού υψηλός έχει όλα τα δίκια του κόσμου. Ουσιαστικά κάνει έναν λεπτό διαχωρισμό που είναι και δεν είναι ταυτόχρονα της εποχής του, έχω ξανακαταπιαστεί με αυτό το θέμα <a href="http://sraosha.blogspot.com/2006/09/blog-post_14.html" rel="nofollow">εδώ</a>.<br><br>Από την άλλη κι ο (επίσης ιδιότυπα χριστιανός) Τσέστερτον έχει τα δίκια του. Πρώτον επισημαίνει ότι τα προβλήματα της ανθρωπότητας δεν είναι οι χαρές κι οι απολαύσεις της. Δεύτερον, έχει δίκιο στο ότι όσοι θέλουν να βελτιώσουν την ανθρωπότητα ερήμην της ανθρώπινης φύσης, μόνο χάρη δεν της κάνουν. Τα έχω ξαναζαλίσει αυτά τα θέματα <a href="http://sraosha.blogspot.com/2008/03/blog-post_19.html" rel="nofollow">εδώ</a>, <a href="http://sraosha.blogspot.com/2007/10/tabula-rasa.html" rel="nofollow">εδώ</a> κι <a href="http://sraosha.blogspot.com/2007/05/blog-post_28.html" rel="nofollow">εδώ</a>.<br><br>Εν ολίγοις, δεν ξέρω ποια ιστορία και ποια γκαμήλα εννοείτε.Sraoshahttp://www.blogger.com/profile/12286368577729004683noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-9581491773329388962009-05-29T02:14:45.072+03:002009-05-29T02:14:45.072+03:00Αγαπητέ, δεν ξέρω αν προέρχεσαι απο Ζωικό-Σωτηρικό...Αγαπητέ, δεν ξέρω αν προέρχεσαι απο Ζωικό-Σωτηρικό περιβάλλον και ζείς κι εσύ με το σύνδρομο "μου φάγαν τα καλύτερα μου χρόνια οι κουφάλες στο όνομα κάποιου που αν ζούσε σήμερα αυτοί οι ίδιοι θα τον σταύρωναν", ή απλώς έτυχε για κάποιο άλλο λόγο να έχεις ασχοληθεί τόσο πολύ με ζητήματα της ορθόδοξης και άλλων θρησκειών όπως και ζητήματα ανθώπινης πίστης και σχέσης με την έννοια του Θείου γενικότερα. Αυτό που θα 'θελα να πω (και με την ιστορία της καμήλας)είναι ότι η εξυπνάδα ως διαννοητική ευστροφία σε τίποτα δεν πρόκειται να μας βοηθήσει να γίνουμε πιό ανθρώπινοι στον τρόπο που προσεγγίζουμε τους άλλους, στον τρόπο που ερωτευόμαστε, στον τρόπο που διαχειριζόμαστε το αγαπητικό μας δυναμικό. Κατά συνέπεια η διαννοητική ευστροφία γεννά διαννοητική ευστροφία, ακριβώς όπως η μαλακία γεννά μαλακία και οι προβληματικοί κακογαμημένοι άνθρωποι προβληματικούς κακογαμημένους ανθρώπους, ακόμα κι αν κάποιες φορές η οπτική αντιστρέφεται και έχουμε την εντύπωση ότι συμβαίνει το αντίθετο, π.χ. πουριτανοί γονείς - υπερδραστήρια σεξουαλικά τέκνα. Οπότε το θέμα είναι τι πραγματικά κινεί τον άνθρωπο στο βάθος της καρδιάς του: είναι μιά αίσθηση περιορισμού που αποζητά διαρκώς εκτόνωση, μία μόνιμη ανάγκη επιβεβαίωσης στα μάτια των άλλων, ή μιά ερωτική διάθεση, μία ανάγκη συνάντησης και μοιράσματος, που σημαίνει δηλαδή ότι πρέπει ν' αφήσω την εξυπνάδα μου και κάθε βεβαιότητα στην άκρη, ώστε να κάνω χώρο για να μπεί ο άλλος μέσα μου και να βρω χρόνο για να τον ζήσω με όλες τις αισθήσεις μου; <br>Αυτά γιατί αλλιώς θα ξημερώσουμε. Η ιστορία με την καμήλα: <br>Ρώτησαν την καμήλα: <br>"Τι προτιμάς καλύτερα, την ανηφόρα ή την κατηφόρα;" <br>Κι αυτή απάντησε:<br>"Γιατί ρε παιδιά χάθηκε το ίσιωμα;"Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-31827505699587166592009-05-29T09:31:38.353+03:002009-05-29T09:31:38.353+03:00Την ιστορία με την γκαμήλα μού την έλεγε ο παππούς...Την ιστορία με την γκαμήλα μού την έλεγε ο παππούς. Συγκινήθηκα που τη θυμήθηκα.Sraoshahttp://www.blogger.com/profile/12286368577729004683noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-14765654351506430862009-05-29T15:20:57.400+03:002009-05-29T15:20:57.400+03:00...και πόσα ακόμα άραγε θα χρειαστεί να θυμηθείς, ......και πόσα ακόμα άραγε θα χρειαστεί να θυμηθείς, μέχρι να ηρεμήσεις και να γλυκάνεις αληθινά, μιάς και τα θέματα με τα οποία καταπιάνεσαι δεν χρειάζεται να "τα ζαλίζεις", αλλά μάλλον να βρείς την προσέγγιση εκείνη που να "ξεθολώνει", ώστε να ξεθολώσεις κι εμάς που μας αρέσει η πένα σου. Σε πολλά συμφωνούμε αλλά είναι και κομμάτι δύσκολο να χαϊδέψεις σκαντζόχοιρο. <br>Πόσο μάλλον αν δεν θέλει να χαϊδευτεί. <br>Τέλος, να μου συγχωρήσεις την ανωνυμία, είναι επιλογή που σκοπό έχει να διασφαλίσει την ψυχική μου γαλήνη, εσύ είσαι αυτός που έχεις επιλέξει να εκθέτεις δημοσίως τα γραπτά σου και ίσως θα 'πρεπε να μάθεις να λες και κανένα ευχαριστώ στον οποιονδήποτε σε διαβάζει και αφιερώνει πολύτιμο χρόνο για να σχολιάσει τα θέματα με τα οποία ασχολείσαι. <br>Εκτός κι αν ο σκληρός πυρήνας της εξωτερικά φιλελεύθερης σκέψης σου, λειτουργεί με κάπως διαφορετικούς κανόνες...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-75503402082481849322009-05-29T16:37:54.611+03:002009-05-29T16:37:54.611+03:00Ναι, στάρετς Ανώνυμε, θα κάνω υπακοή.Πάω τώρα να π...Ναι, στάρετς Ανώνυμε, θα κάνω υπακοή.<br><br>Πάω τώρα να ποτίσω την ξερή κοτσάνα για να γίνει δέντρο.<br><br>Σόνικ δε ΧέτζχογκSraoshahttp://www.blogger.com/profile/12286368577729004683noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-1413017275213446772009-06-02T03:01:27.945+03:002009-06-02T03:01:27.945+03:00diabasa tin Kreutzer sonata prosfata. 8arrw pws o ...diabasa tin Kreutzer sonata prosfata. 8arrw pws o chesterton astoxise entelws. symfwneis mazi tou?Xilarenhttp://www.blogger.com/profile/13350979070445953756noreply@blogger.com