tag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post6772509527678211889..comments2024-03-20T20:40:59.380+02:00Comments on Sraosha: Το υπόμνημα ενός ασχημάντραSraoshahttp://www.blogger.com/profile/12286368577729004683noreply@blogger.comBlogger42125tag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-10407301317132092322012-02-10T00:39:36.065+02:002012-02-10T00:39:36.065+02:00@ Γεώργιος Χοιροβοσκός. Δικαίως. Αλλά ο Mozilla μο...@ Γεώργιος Χοιροβοσκός. Δικαίως. Αλλά ο Mozilla μου για ακατανόητους λόγους script δεν μου εμφάνιζε το "Προσθήκη σχολίου", οπότε είχα γράψει όλο το πάνω από το disclaimer στην "απάντηση" του τελευταίου σχολίου, το οποίο τότε ήταν το δικό σου. Δεν μπορείς να φανταστείς πόσα Cancel πάτησα για να γλυτώσεις την ψυχανάλυση. Chrome, να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο...Rakashahttps://www.blogger.com/profile/11157373574553931477noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-60844847416190980702012-02-09T21:29:13.586+02:002012-02-09T21:29:13.586+02:00Γειά σου και σένα Κυρία (το Κ κεφαλαίο) Δεδαγκωμέν...Γειά σου και σένα Κυρία (το Κ κεφαλαίο) Δεδαγκωμένη:)<br /><br />Rakasha... άν έγραφες για μένα τέτοιο θα πήγαινα για ψυχανάλυση.Θα αισθανόμουνα σαν τον Γ.Α.Π.Δυό λεξούλες είπε μόνο "Λεφτά Υπάρχουν" και γράφτηκαν τόμοι ολόκληροι.Χαίρομαι που σας συνάντησα και είστε πάντα φορτσάτοι και ομορφάντρες και ομορφογυναίκες της Διασποράς:)Γεώργιος Χοιροβοσκόςhttps://www.blogger.com/profile/03584992721163481705noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-85233031659216606362012-02-09T16:37:41.714+02:002012-02-09T16:37:41.714+02:00Τα πρότυπα και η λειτουργία της διαφήμισης εν Ελλά...Τα πρότυπα και η λειτουργία της διαφήμισης εν Ελλάδι θα μου φαίνονταν πιο πρόσφορο κειμενικό έδαφος για κάτι με τον τίτλο της κ. Ταχιάου. Γιατί την τελευταία δεκαετία τουλάχιστον η εισαγωγή τεχνογνωσίας από το εξωτερικό και η συμπόρευση σε αρκετά σημεία με το σεναριακό ύφος και τα τεχνάσματα των ευρωπαϊκών ή αμερικανικών διαφημιστικών αντιστοίχων συνοδεύτηκε από την ηθελημένη ή μη, ανάλογα με την περίπτωση, προβολή υποκείμενων ιδεολογικών ή αξιακών επιλογών. Το πρόβλημα της Τ. δεν είναι η «Ελλάδα του ομορφάντρα», το πρόβλημά της είναι η Ελλάδα του Rexona και της μασχάλης του Νίκου Αναστόπουλου, το οποίο θέλει να χώσει στον ζουρλομανδύα των μεταφορών και να το μετατρέψει σε οντολογικό ζήτημα. Προσωπικά, δυσκολεύομαι να δω πώς μπορούμε να φτάσουμε από εκεί στην Ελλάδα της δραχμής ακολουθώντας το δρόμο της λογικής συνάρτησης, αλλά δεν βαριέσαι, μπορεί αυτό να είναι δικό μου πρόβλημα. Εξάλλου, το άθλημα του λογικού άλματος εις μήκος είναι το αγαπημένο πολλών δημοσιολόγων (απανταχού της Γης, για να μην θεωρηθεί ότι κάνω διακρίσεις). Το ζήτημα του «ομορφάντρα», ωστόσο, όπως και του «φανταστικού τροχονόμου» ή του «Τυχαίο; Δεν νομίζω!» είναι η ανταλλαγή στερεοτύπων μεταξύ διαφήμισης και κοινωνίας. Η διαφήμιση αντλεί από τους κοινούς κώδικες επικοινωνίας (με το qualifier του αυτοσαρκασμού της, ενίοτε) προκειμένου να τους χρησιμοποιήσει για να περάσει το δικό της (αγοραστικό) μήνυμα προσφεύγοντας στη δεξαμενή αξιακών αποθεμάτων των δεκτών. Ωστόσο, η διαφήμιση παραλλάσσει, μετατρέπει, εξιδανικεύει, οπωσδήποτε εξημερώνει - πρότυπα, στερεότυπα, ιδεότυπους: Ο «τυχαίος δενομίζως» παραλαμβάνεται ως αναπαράσταση της ελαφρώς ασουλούπωτης ιδιοφυΐας, επιστρέφοντας στο κοινό ως harmless διασταύρωση φωτεινού παντογνώστη επιστήμονα και κλεισομάτη συνωμοσιολόγου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση εκείνο που νομιμοποιεί η διαφήμιση, αν μπορώ να κρίνω από τις χρήσεις της φράσης που έχουν υποπέσει στην αντίληψή μου στο ενδιάμεσο, είναι η εξομοίωση του ορθολογικού με το λογικοφανές: μπορώ να προβάλω οποιαδήποτε αιτία ως απόδειξη οποιασδήποτε πρότασης, αρκεί να της δώσω τον τίτλο του «αιτίου». Το εννοιολογικό φορτίο της διαφήμισης έχει σημασία όχι τόσο ως ακριβής αντικατοπτρισμός στάσεων και συμπεριφορών, μια και αποτελεί παιχνίδι κατόπτρων, αλλά ως διαδικασία επιλογής και διασύνδεσης - αυτών που ακουμπά και αυτών που αποφεύγει, αυτών που συνάπτει και των τρόπων με τους οποίους τα συνάπτει. Υπάρχει κοινό αφήγημα της ελληνικής διαφήμισης; Ίσως, αλλά μάλλον δεν είναι η «Ελλάδα του ομορφάντρα» και μάλλον δεν είναι αποκλειστικά ελληνικό: η αποενοχοποίηση της κατανάλωσης αποτελεί συλλογικά δυτικό φαινόμενο και δανεικά όνειρα μπορείς να αγοράσεις παντού από καταβολής πιστωτικής κάρτας. <br /><br />P.S.(Το παραπάνω δεν αποτελεί απάντηση στον Γεώργιο Χοιροβοσκό, αλλά αυτοτελές σχόλιο, ας όψεται το λάθος της φόρμας...)Rakashahttps://www.blogger.com/profile/11157373574553931477noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-77310128974381329752012-02-09T15:31:30.546+02:002012-02-09T15:31:30.546+02:00Κρότκαρ
Το είχα καταλάβει πως ζεις έξω (από τα σ...Κρότκαρ <br /><br />Το είχα καταλάβει πως ζεις έξω (από τα συμφραζόμενα/το γάφεις ωστόσο και στο προφίλ σου). Δεν εννοούσα εσένα προσωπικά - το έλεγα σα νοοτροπία, την οποία συναντά κανείς συχνά. Συνήθως απευθύνεται στους ξένους αλλά ενίοτε χρησιμοποιείται και προς τους ομοεθνείς που δείχνουν σημάδια ξενοφιλίας.<br /><br />Φυσικά το σχόλιό μου δεν απευθυνονταν σε εσένα προσωπικά. Δε σε ξέρω, πώς να σε κρίνω; Και επιπλέον δε βγάζεις νταηλίκι. Είμαστε οκ λοιπόν :-)<br /><br />Τελειώνοντας (έχω ήδη σπάσει το προσωπικό μου ρεκόρ σχολιασμό της τελευταίας τριετίας) θα επιμείνω σε ένα πράγμα. <br /><br />Λες: "οι επιλογές είναι να δοκιμάσεις να αλλάξεις τα κακώς κείμενα που σε ενοχλούν ή απλώς να γκρινιάζεις". Νομίζω είμαστε λίγο ρατσιστές του ύφους. Όταν γκρινιάζει/κράζει ο Old Boy προσκυνάμε (προς αποφυγή παρεξήγησης, είμαι φαν). Προσκυνάμε όχι μόνο την ευφυία του και την πένα του αλλά και γιατί επιτίθεται στα "μεγάλα συμφέροντα". Αντιστοίχως συντασσόμαστε με τους Αγανακτισμένους που παίζουν ομαδικώς ταμπούρλο στο Σύνταγμα και κατατάσσουμε και αυτό στη δημιουργική αντίδραση" γιατί "εκφράζουν το λαό". Ωστόσο όταν κανείς πάει να επιρρίψει ευθύνη απευθείας στον πολίτη του δείχνουμε τα δόντια μας. Διότι ο πολίτης είμαστε Εμείς και Εμείς ως γνωστόν είμαστε αποκλειστικά και μόνο Θύματα.<br /><br />Δεδαγκωμένη<br /><br />ΥΓ: γεια σου κύριε Χοιροβοσκέ :-)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-70518634902983118572012-02-09T14:38:23.651+02:002012-02-09T14:38:23.651+02:00Eγω δεν θα ήθελα να σταθώ στις επιδοκιμασίες ή τις...Eγω δεν θα ήθελα να σταθώ στις επιδοκιμασίες ή τις αποδοκιμασίες. θά ήθελα να σταθώ στα λόγια του Σαν Ρά (παρ' όλο που δεν μ' άρεσε η μουσική του).Δεν είναι για γέλια τα όνειρα ενός άλλου ανθρώπου... πολύ πατερικός αυτός ο Σαν Ρά;-). "Χαλεπώτερον του αμαρτάνειν εστι το απελπίζειν" είχε πεί ένας άλλος μουσικός μιας άλλης μπάντας και μουσικής σκηνής χιλια χρόνια πρίν:)Γεώργιος Χοιροβοσκόςhttps://www.blogger.com/profile/03584992721163481705noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-24169226240345898812012-02-09T00:25:01.187+02:002012-02-09T00:25:01.187+02:00Το ζουμι του αρθρου ειναι στην τελευταια φραση>...Το ζουμι του αρθρου ειναι στην τελευταια φραση>η Ελλαδα της δραχμης...<br />Προπαγανδα με ολα τα κακως κειμενα,κοινως αποδεκτα,τα οποια συνδιαζονται με την δραχμη..Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-17952412070956131532012-02-09T00:18:34.715+02:002012-02-09T00:18:34.715+02:00Bitten, προς επεξήγηση και όχι υπεράσπισή μου, να ...Bitten, προς επεξήγηση και όχι υπεράσπισή μου, να σημειώσω πως "ζω αλλού" εδώ και μια δεκαετία, οπότε δεν έχω κανένα δικαίωμα να πω σε οποιονδήποτε "να πας αλλού". <br />Αλλά αν δεν θες/δεν μπορείς [όχι εσύ προσωπικά φυσικά, απροσωπο είναι το "εσύ], να πας αλλού, οι επιλογές είναι να δοκιμάσεις να αλλάξεις τα κακώς κείμενα που σε ενοχλούν ή απλώς να γκρινιάζεις. Βρίσκω πως είναι αυτονόητη η απάντηση στο ερώτημα "ποια από τις δυο επιλογές είναι πιο δημιουργική και χρήσιμη".<br /><br />Sraosha, ευχαριστώ πολύ που με ανέβασες στη μαρκίζα, με τιμά αυτό και το λέω με κάθε ταπεινότητα. Θα μπορούσες να είχες διορθώσει και τα τυπογραφικά/ορθογραφικά λαθάκια όμως! :)Кроткаяhttps://www.blogger.com/profile/00526347887822752050noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-6928419975742223922012-02-08T16:36:35.836+02:002012-02-08T16:36:35.836+02:00Παντού υπάρχουν ομορφάντρες.
Και στην κρίση συνέβ...Παντού υπάρχουν ομορφάντρες. <br />Και στην κρίση συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό το διεθνές οικονομικό σύστημα, το οποίο δε μας ρωτά παρά μας αναγκάζει να υποτασσόμαστε στα μεγάλα συμφέροντα. <br />Για το έλειμμα ωστόσο ευθύνονται προσωπικά μεταξύ άλλων και όσοι κρατούσαν μια θέση και δεν παρήγαγαν απολύτως τίποτα (αναξιοκρατία). Και εκείνοι που τους έβαλαν σε αυτές τις θέσεις και εκείνοι που έκαναν τα στραβά μάτια. Αυτό για μένα δεν είναι θεωρία. Είναι το πόρισμα της εμπειρίας μου. <br /><br />Όσο για το «όταν κάτι δεν μας αρέσει, το αλλάζουμε ή φεύγουμε από αυτό», συμφωνώ αλλά όσοι είμαστε/υπήρξαμε μετανάστες ξέρουμε πως αφενός η αλλαγή χώρας είναι μια δυνατότητα που δεν την έχουν όλοι και αφετέρου πρόκειται για μια σύνθετη και επώδυνη διαδικασία, την οποία δεν πρέπει να την επικαλούμαστε ως λύση, παρά μόνο αν βάζουμε το «έσχατη» μπροστά. <br />Ειδάλλως παραπέμπει στο γνωστό και για χίλιους λόγους προβληματικό «να πας αλλού».<br /><br />BittenAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-28915198821801692162012-02-08T01:22:26.305+02:002012-02-08T01:22:26.305+02:00Δευτερολογώ για να σημειώσω δυο πράγματα:
-το ένα...Δευτερολογώ για να σημειώσω δυο πράγματα:<br /><br />-το ένα είναι πως συχνά συμβαίνει, και όχι μονάχα στους Έλληνες, να μιλούν οι άνθρωποι για τα συλλογικά τους αρνητικά με μια υποδόρια υπερηφάνεια, τύπου "είμαστε η πρώτη χώρα σε τροχαία" ή "εχουμε τα μεγαλύτερα ποσοστά καπνιστών" και πάει λέγοντας. Είναι μια ασυναίσθητη προσπάθεια εξαγνισμού και παρηγοριάς, σχετικά με χαρακτηριστικά που όντως είναι αρνητικά, όπερ και αναγνωρίζουμε. Συμβαίνει και εις Παρισίους (κυριολεκτικά και μεταφορικά), δεν ανακαλύψαμε τον τροχό. Ας πάρουμε απόφαση πως ούτε εμείς ούτε οι άλλοι είναι κάτι πολύ σπέσιαλ, κάθε τόπος/λαός/πράγμα/κατάσταση έχει αρνητικά και θετικά. Και συνήθως αυτά δεν είναι τα κλισέ τύπου "λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ'αγόρι μου".<br /><br />-το βασικό πρόβλημα που έχει το κείμενο που λινκάρεται είναι ότι δημοσιεύεται σε ένα ιστορικό, κοινωνικό και χρονικό κόντεξτ που βρομάει λίγο. Πάει με πολύ ύπουλο τρόπο να μεταθέσει ευθύνες για μια κατάσταση την οποία όλοι μας υφιστάμεθα στον "κακορίζικο εαυτό μας" που δεν παίρνει διορθώσεις και είναι από το dna του προβληματικός. Αποπνέει μια κακομοιριά, ένα κόμπλεξ, μια παράιτηση και μια μιζέρια που πολιτικά μπορέι να παραπέμψει σε συγκεκριμένα πράγματα τύπου παγκάλιες ρήσεις "μαζί τα φάγαμε", "εμείς φτάιμε" και δε συμμαζεύεται. <br />Όχι, λοιπόν, δεν είναι έτσι. Παντού, μα παντού υπάρχουν "ομορφάντρες", "ασχημάντρες", τζάμπα μάγκες, βλαμμένοι, αντικοινωνικοί και τεμπέληδες. όπως παντού, μα παντού υπάρχουν ευγενείς, αξιόλογοι, καλλιεργημένοι, έξυπνοι και ενδιαφέροντες άνθρωποι. Οι γενικεύσεις και οι αφορισμοί είναι άκυροι όσο και επικίνδυνοι. <br />Και για να έρθουμε στο διά ταύτα, που πιστέυω πως με ύπουλο, έμμεσο και εξαιρετικά επικίνδυνο τρόπο υπονοεί και παραπέμπει στο κείμενο που λινκάρεται, η κρίση που βιώνετε σήμερα στην Ελλάδα δεν είναι ελληνική και γι'αυτήν δεν ευθύνεται ο ραγιαδισμός και η κοτζαμπάσικη νοοτροπία που (ενδεχομένως όχι άδικα, αλλά έτερον εκάτερον) χρεώνεται στους νεοέλληνες. Ευθύνονται συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές που ακολουθήθηκαν στις δυτικές οικονομίες τα τελευταία τουλάχιστον σαράντα χρόνια. <br />Αν αυτό δεν ίσχυε, δεν θα λαμβάνονταν μέτρα λιτότητας στο Βέλγιο, στη Γαλλία και στη Δανία (του Βορρά, για να εξηγούμαστε) που δεν χαρακτηρίζονται από τα δομικά προβλήματα της ελληνικής ή της πορτογαλέζικης οικονομίας. Ούτε θα υπήρχαν τα τρομαχτικο΄θυ μεγέθους σκάνδαλα της Γερμανίας ή του Βελγίου, για τα οποία τεχνηέντως κανείς δεν βγάζει τσιμούδια εν Ελλάδι.<br /><br />Τέλος, για τα πολιτιστικά και καλολογικά στοιχεία που θίχτηκαν: γενικά, όταν κάτι δεν μας αρέσει, το αλλάζουμε ή φεύγουμε από αυτό. Αν παραμένουμε εκεί και δεν το αλλάζουμε, μάλλον κατά βάθος μας αρέσει να ταλαιπωρούμαστε.Кроткаяhttps://www.blogger.com/profile/00526347887822752050noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-19968453615993615752012-02-07T20:13:28.950+02:002012-02-07T20:13:28.950+02:00Ο παραδεισος ειναι στην Ελβετια. Δεν σηκωνω κουβεν...Ο παραδεισος ειναι στην Ελβετια. Δεν σηκωνω κουβεντα.themoshttps://www.blogger.com/profile/17488814300332314777noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-88168190684065995402012-02-06T22:03:57.963+02:002012-02-06T22:03:57.963+02:00Λες: Το φακελάκι, συστημικά μιλώντας, είναι η μέση...Λες: Το φακελάκι, συστημικά μιλώντας, είναι η μέση λύση μεταξύ του 'πεθαίνω με το δημόσιο' και 'πουλιέμαι στον ιδιώτη'. <br />Όταν μιλάς για υγεία δεν τίθεται ιδεολογικό θέμα τύπου 'πουλιέμαι'. Θα πας (εσύ ή τον άνθρωπό σου) όπου μπορείς καλύτερα. Στην Ελλάδα παίζει το γνωστό "μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα". Έχουμε καλούς γιατρούς, αλλά οι υποδομές είναι άθλιες. Η δική μου δε εμπειρία από τον ιδιωτικό τομέα είναι αρκούντως απογοητευτική. <br />Δε θα μπω σε λεπτομέρειες, αυτά είναι βαθιά προσωπικά ζητήματα. Άλλωστε αν είμαι η μόνη εδώ μέσα με τέτοιες εμπειρίες τόσο το καλύτερο, θα χαρώ.<br /><br />Επίσης: όταν κάνει κανείς αυτοκριτική τύπου "ο τόπος μου είναι ένα μπουρδέλο και μισό" δεν υπονοεί πως αλλού είναι καλύτερα (που σαφώς είναι καλύτερα αλλού σε πολλά θεμελιώδη ζητήματα, όπως υγεία, παιδεία, ελευθερία, κλπ). Εννοεί απλώς πως ο τόπος του είναι ένα μπουρδέλλο και μισό, ανεξαρτήτως υπολοίπων.<br /><br />BittenAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-24065373912003018132012-02-06T18:47:20.947+02:002012-02-06T18:47:20.947+02:00βρε αδερφέ, αιτιατική αρσενικού είναι το "@Αν...βρε αδερφέ, αιτιατική αρσενικού είναι το "@ΑνώνυμΟ", όχι ουδέτερο! Όπως ακριβώς θα έλεγε "Ανδρέα Λασκαράτο, Ληξούρι", αν κα΄ποιος υπέγραφε ως Ανδρέας Λασκαράτος!Αγγελοςhttps://www.blogger.com/profile/01817885314189709420noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-22390880320520223322012-02-06T18:02:41.581+02:002012-02-06T18:02:41.581+02:00Κακώς. Δεν υπάρχει καμία προσωπική επίθεση. Όσα σχ...Κακώς. Δεν υπάρχει καμία προσωπική επίθεση. Όσα σχολιάστηκαν βρίσκονται στο βιογραφικό της το οποίο έχει αναρτηθεί από την ίδια.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-35480969180826575732012-02-06T18:00:09.987+02:002012-02-06T18:00:09.987+02:00Και αυτό, επίσης.Και <a href="http://sraosha2.blogspot.com/2010/01/blog-post_04.html" rel="nofollow">αυτό</a>, επίσης.Sraoshahttps://www.blogger.com/profile/12286368577729004683noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-52145267334721626972012-02-06T17:54:59.825+02:002012-02-06T17:54:59.825+02:00Διέγραψα το σχόλιο, που επιτίθεται προσωπικά στην ...Διέγραψα το σχόλιο, που επιτίθεται προσωπικά στην κυρία Ταχιάου.Sraoshahttps://www.blogger.com/profile/12286368577729004683noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-10983122063846546472012-02-06T17:51:01.474+02:002012-02-06T17:51:01.474+02:00Κάποια συμπληρωματικά, ιδίως για όσους σκανδαλίστη...Κάποια συμπληρωματικά, ιδίως για όσους σκανδαλίστηκαν από <a href="http://sraosha2.blogspot.com/2007/06/blog-post_01.html" rel="nofollow">το φακελάκι</a>, θα βρείτε <a href="http://sraosha2.blogspot.com/2010/06/blog-post_04.html" rel="nofollow">εδώ</a> και <a href="http://sraosha2.blogspot.com/2007/07/blog-post_02.html" rel="nofollow">εδώ</a>.Sraoshahttps://www.blogger.com/profile/12286368577729004683noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-65147365869198727062012-02-06T17:07:13.596+02:002012-02-06T17:07:13.596+02:00Όκεϊ, υπερβολικός ο Shraosha στην προσπάθειά του ν...Όκεϊ, υπερβολικός ο Shraosha στην προσπάθειά του να υπερασπιστεί όλα τα κακώς κείμενα της Ελλάδας κατ’ αντιστοιχία των υπολοίπων Ευρωπαίων, όμως εδώ η αλήθεια κρύβεται κάπου στη μέση. Και η βασική του θέση είναι απολύτως ορθή. Πουθενά δεν υπάρχει ο παράδεισος. Και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές κοινωνίες έχουν προβλήματα και μάλιστα τεράστια (π.χ. αλκοολισμός). Το θέμα, όμως, είναι να διορθώσουμε τα άσχημα. Όχι να τα ισοπεδώσουμε τα πάντα, σαν να μην αξίζει τίποτα. <br /><br />Το νεοελληνικό κράτος έχει κάνει σπριντ για προλάβει ολόκληρους χαμένους αιώνες. Δεν ήταν η βιομηχανική επανάσταση αυτή που έχασε και τώρα του κοστίζει. Είναι πολύ περισσότερο ο διαφωτισμός και η ωρίμανση της κοινωνίας του.<br /><br />Και αλλού πολιτικοί κλέβουν λεφτά. Παντού γίνεται. Και στην Ελλάδα και στη Νότια Αφρική και στην Ελβετία και στις ΗΠΑ. Εδώ ίσως είναι κανόνας. Αλλά ξεχνάμε ότι ο Έλληνας δεν έμαθε να σέβεται την πολιτεία (το κράτος) του γιατί ξεκίνησε από διαφορετικό επίπεδο. Επί Οθωμανικής αυτοκρατορίας το κράτος το έβλεπε μόνο για να τον σφάξει και να του καταβάλει φόρους. Πήγαινε και στον πρόκριτο ή τον κοτζαμπάση για να τον σώσει. Δυστυχώς αυτά πέρασαν και στην Νεοελλάδα.<br /><br />Αντίστοιχα, θα μπορούσε να πει κανείς, ότι οι μισοί (υπερβάλω) υπερβόρειοι (Σουηδοί, Δανοί κλπ κλπ) είναι ναζιστές. Γιατί εξέφραζε μέρος της κοινωνίας τους ο εθνικοσοσιαλισμός. Σοβαρότατο πρόβλημα, που δεν το αντιλαμβάνεται κανείς με μια εβδομάδα ταξιδιού. Και κοινωνικά έχουν εκφραστεί έντονοι προβληματισμοί για το φαινόμενο. Ο Γκίντερ Γκρας τόλμησε και μίλησε στη Γερμανία, ενώ στη μισή Σκανδιναβική λογοτεχνία οι κακοί στο αστυνομικό μυθιστόρημα είναι πάντα μέλη της ανώτερης κοινωνίας και κρυφό ναζί. Μήπως να το πάμε τότε έτσι και να πούμε και εμείς, καλύτερα με αγενή συμπολίτη, παρά ναζιστή συμπολίτη;<br /><br />Ξεπεράστε το όσοι δεν το αντέχετε. Ούτε η Ελλάδα είναι ο παράδεισος, ούτε όμως και η κόλαση.Michaelnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-59706422195109044752012-02-06T16:06:29.404+02:002012-02-06T16:06:29.404+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-91170252053599392572012-02-06T12:22:33.777+02:002012-02-06T12:22:33.777+02:00Συγχαρητήρια! Εύστοχη κι απολαυστική η ανασκευή.
Π...Συγχαρητήρια! Εύστοχη κι απολαυστική η ανασκευή.<br />Πιστεύω όμως, πως το ζουμί της υπόθεσης (δηλαδή του τραγικού κειμένου της κ. Ταχίαου) έχει να κάνει με τον Ομορφάντρα και το αισθητικό σοκ που προκάλεσε στην άρια ευαισθησία ορισμένων καλλιεργημένων (σε θερμοκήπιο;) ψυχών. Είναι άραγε οι φάτσες, η τσίκνα ή μήπως η τόσο πρόστυχη «λουκανικούμπα» που τάραξαν με τη ρυπαρότητά τους το ιδεώδες μιας light, αποστειρωμένης και νοικοκυρεμένης πραγματικότητας;<br />Συμφωνώ ότι ίσως δίνουμε υπερβολική σημασία σε κάτι που μάλλον μοιάζει με υστερικό επιφώνημα σιχασιάς, όμως αν κρίνω από τα υποστηρικτικά σχόλια που είχε το εν λόγω άρθρο στο Protagon, πρόκειται για μια ευρύτερη νεύρωση (περισσότερο ανθρωπολογικής παρά πολιτικής φύσεως) που θα άξιζε να την σχολιάσεις κάποτε εμβριθέστερα.<br />Εγώ πάντως ανυπομονώ…Κώστας Μ.http://www.edafologion.blogspot.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-24635790546633968532012-02-06T09:48:49.607+02:002012-02-06T09:48:49.607+02:00"Στο Βασίλειο ή πεθαίνεις με το NHS ή πας με ..."Στο Βασίλειο ή πεθαίνεις με το NHS ή πας με BUPA ή στους ιδιώτες. Το φακελάκι, συστημικά μιλώντας, είναι η μέση λύση μεταξύ του 'πεθαίνω με το δημόσιο' και 'πουλιέμαι στον ιδιώτη'. "<br /><br />Το ξέρουμε ότι ματώνεις Αθήνα, αλλά το παραπάνω είναι εμφανώς ανακριβής υπερβολή που προσπαθεί να δικαιολογήσει μια νοσηρή και για όλους τους εμπλεκόμενους βλαβερή κατάσταση που, όντως, μας έφερε εδώ που είμαστε σήμερα (που δεν είναι ωραίο μέρος).<br /><br />vasvasAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-39937915172259166082012-02-06T06:12:00.531+02:002012-02-06T06:12:00.531+02:00Κι εγώ συμφωνώ κατά καιρούς με την κυρία. Αλλά στι...Κι εγώ συμφωνώ κατά καιρούς με την κυρία. Αλλά στις περιπτώσεις αυτές ανοίγω το ντουλάπι και παίρνω τα ζάναξ μου.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-6918411509805879972012-02-06T05:58:48.458+02:002012-02-06T05:58:48.458+02:00Εγώ μάλλον συμφώνησα με το κείμενο που σχολιάζεις,...Εγώ μάλλον συμφώνησα με το κείμενο που σχολιάζεις, νομίζω ότι έχουν πολλά στραβά οι Έλληνες. Τώρα τι σχέση έχει η συγκεκριμένη διαφήμιση με αυτά, ομολογώ ότι δεν το κατάλαβα.<br /><br />Τους Ολλανδούς βλέπω τους έχεις πιάσει μια χαρά, έτσι είναι. Ποτέ δε θα σου πουν «εμείς το κάνουμε καλύτερα» (ωστόσο θα σου πουν «έτσι το κάνουμε εμείς» και εσύ θα συμπεράνεις ότι «α, το κάνουν καλύτερα»).Νίκοςhttp://ngeor.net/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-40388296136080776112012-02-06T02:40:14.566+02:002012-02-06T02:40:14.566+02:00Εξαιρετική απάντηση σε ένα εμπαθέστατο κείμενο. Αμ...Εξαιρετική απάντηση σε ένα εμπαθέστατο κείμενο. Αμφιβάλλω αν ο Shraosha έζησε ή κατάλαβε ποτέ τι γίνεται έξω. Προσυπογράφω.DoItAgainhttps://www.blogger.com/profile/02999120605433240624noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-38115600939085733832012-02-06T00:04:50.854+02:002012-02-06T00:04:50.854+02:00Ουαου, αυτό είναι ένα από τα πιο μικροαστικά κείμε...Ουαου, αυτό είναι ένα από τα πιο μικροαστικά κείμενα που έχω διαβάσει ποτέ!<br />Όταν θα έχω ζήσει σε τουλάχιστον 7 χώρες, θα περάσω να σας αφήσω ένα σχόλιο για το πως κατουράνε στην Βαιμάρη κόντρα στον άνεμο απαγγέλοντας Σίλερ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-36991854167975006272012-02-05T23:53:59.265+02:002012-02-05T23:53:59.265+02:00Συγχαρητήρια για το δημόσιο κατούρημα! Ο.Κ τας έχε...Συγχαρητήρια για το δημόσιο κατούρημα! Ο.Κ τας έχεις φάει τας Ευρώπας με το κουτάλι -το πιάσαμε το υπονοούμενο. Γι' αυτό σου λέω, ο καθένας μεταφέρει αυτά που έζησε κι αυτά που του αντιστοιχούν. Εξίσου επιλεκτικά με κάθε άλλον. Τιμή για την Ελλάδα, που μετά απ' αυτές τις λαμπρές δόξες στην αλλοδαπή εξακολουθείς να την αγαπάς και να την αποδέχεσαι!<br /><br />Άλλο ΑνώνυμοAnonymousnoreply@blogger.com