tag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post5243007364744772397..comments2024-03-20T20:40:59.380+02:00Comments on Sraosha: Ο σκοτεινός αιώνας: αλίμονο στους νέουςSraoshahttp://www.blogger.com/profile/12286368577729004683noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-70453658657544083752015-10-26T18:01:36.402+02:002015-10-26T18:01:36.402+02:00Η γλώσσα έτσι που χρησιμοποιείται φαίνεται να είνα...Η γλώσσα έτσι που χρησιμοποιείται φαίνεται να είναι αυτοσκοπός και όχι εργαλείο κατανόησης της πραγματικότητας ,όχι εργαλείο έκφρασης της σκέψης.Φαίνεται μια ροπή προς τον εντυπωσιασμό.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00577103229332537370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-12824611695772019122015-10-13T20:51:55.427+03:002015-10-13T20:51:55.427+03:00Ευχαριστώ πολύ για το περιεκτικό σχόλιό σας!Ευχαριστώ πολύ για το περιεκτικό σχόλιό σας!Sraoshahttps://www.blogger.com/profile/12286368577729004683noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-645943002651160382.post-52238286744512075652015-10-13T08:56:09.548+03:002015-10-13T08:56:09.548+03:00Ευχαριστώ πολύ, Σραόσα! Μου κάνεις μεγάλη τιμή. Κα...Ευχαριστώ πολύ, Σραόσα! Μου κάνεις μεγάλη τιμή. Και προχωράς και παραπέρα τη σκέψη μου θέτοντας υπό αμφισβήτηση και μια άλλου τύπου "θρησκεία", αυτή που εμφανίζεται με μανδύα επιστημονικό. Ο λόγος για την ψυχολογία και την άθλια χειραγώγηση μέσω της ψυχολογίας, στη βάση έωλων και επιδεχόμενων πολύ μεγάλης συζήτησης ανθρωπολογικών προϋποθέσεων. Ο σύγχρονος άνθρωπος έχει ακόμα πιο λίγα εργαλεία να αντιταχθεί στον "ψυχολόγο της γειτονιάς", αυτό που προσφέρει "how to" συμβουλές με το καντάρι, συνταγές ευτυχίας με το κιλό και βιβλία με το τσουβάλι...<br />Προσωπικά θεωρώ ότι οι θρησκείες μπορεί να είναι είτε δρόμος της σκλαβιάς και της καταπίεσης, είτε οδός ελευθερίας όπως προσωπικά έχω εμπειρικά γνωρίσει τον χριστιανισμό, στον βαθμό μάλιστα που τον κατανοεί και τον ζει κανείς στην ουσία του. Θα συμφωνήσω όμως ότι όλα τα ιερατεία, και δεν εξαιρώ την Ορθόδοξη Εκκλησία, έχουν την τάση να δημιουργούν εντελώς εκκοσμικευμένες δομές εξουσίας που αντλώντας κύρος από μια έξωθεν "πνευματική αρχή" παραμελούν εντελώς (ή σκοπίμως αποφεύγουν) τη δημιουργία συστημάτων ελέγχου και αυτορύθμισης σε συνάρτηση με το κοινωνικό σώμα των πιστών της θρησκείας. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Χριστός τα έβαλε με μία κοινωνική κατηγορία και μόνο: τους γραμματείς και του φαρισαίους. Αυτό θα έπρεπε να το δούμε κι εμείς, δίχως επιθυμία να οχυρωνόμαστε πίσω από το "συνοδικό σύστημα", αλλά να δούμε κατά πόσον λειτουργεί στην πληρότητά του, μήτε πίσω από άλλα ωραιοποιητικά ιδεολογήματα του νεορθόδοξου ρεύματος, που ίσως τελικώς τείνουν να δικαιολογούν και να δικαιώνουν μια αναντίστοιχη πραγματικότητα. [Με την ευκαιρία να πω ότι η "κριτική θρησκευτικότητα" που καλλιεργείται στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών ως ένας από τους βασικούς του πυλώνες, και που απολύτως συνδέεται με την ανθρωπιστική παράδοση και συνιστά παράγοντα προόδου, έχει εφαρμογές και έναντι κάθε αυθεντίας η οποία επιδιώκει να επιβληθεί με "θεολογικό" κύρος στην κοινωνία. Ακόμα και έναντι πολιτικών δογμάτων όπως η ΤΙΝΑ, με τα οποία ιδιαιτέρως πολύ δυσκολευόμαστε.Evi Voulgarakihttps://www.blogger.com/profile/07335529892426236781noreply@blogger.com