Σάββατο 30 Αυγούστου 2008

Προφητείας Ιεζεκιήλ το ανάγνωσμα

Δεν ξέρω αν ο αντισημιτισμός σαν ψυχολογική κατάσταση στην Ελλάδα είναι εντονότερος ή πιο γενικευμένος απ' ό,τι αλλού. Ελπίζω όμως ότι όλοι συμφωνούμε ότι είναι πολύ πιο ξεδιάντροπος και απροκάλυπτος· η δημόσια έκφρασή του, αντί να αποτελεί στίγμα και βδέλυγμα (ή και ποινικό αδίκημα), θεωρείται περίπου ως απλή εκδήλωση φρονημάτων: όπως κάποιοι σιχαίνονται το πεπόνι, και το δηλώνουν, έτσι κάποιοι άλλοι "δε θέλουνε παρτίδες" με τους Εβραίους ή θλίβονται που το μεσανατολικό δε λύθηκε προληπτικά μέσω της 'τελικής λύσεως'.

Πρόσφατα, εκπρόσωπος του Μουσείου Ολοκαυτώματος στην Ουάσιγκτον επισκέφθηκε πόλεις της Νότιας Βαλκανικής για να μελετήσει και να αντιγράψει αρχεία (τοπικά και κρατικά) που αφορούσαν τους Εβραίους. Μέσα στα πολλά ευτράπελα που του συνέβησαν στην Ελλάδα, αναγκάστηκε να συνδιαλεχθεί με γνωστή πανεπιστημιακή προσωπικότητα 'υπεύθυνη' για τη διάθεση και διαχείριση των ελληνικών αρχείων, ο οποίος μάλιστα ρώτησε τον πράκτορα του Σιωνισμού "γιατί πρέπει οι Αμερικάνοι να έχουνε αντίγραφα των πάντων". Ο άνθρωπος έμεινε κόκκαλο. Πάντως, για να ρωτάει ο υπεύθυνος, προφανώς αγνοούσε το σχετικό εδάφιο των Πρωτοκόλλων των Σοφών της Σιών.

Κι εδώ όπως κι αλλού: η κουτοπονηριά είναι το βερνίκι που επιχρίουμε πάνω στην ανικανότητα ή στη διαφθορά (στη Βρετανία, λ.χ., το βερνίκι λέγεται 'στωικισμός για μάπες'). Σκεφτείτε για παράδειγμα το θέμα της καύσης των νεκρών. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι, ναι, πρόκειται για μία πρακτική ξένη προς την ελληνική παράδοση: εμείς εδώ τους θάβουμε. Αν αυτό ήτανε το μόνο πρόβλημα, τότε το κράτος θα μπορούσε φερ' ειπείν να σπονσοράρει τη συγκεκριμένη μέθοδο και ό,τι γίνει -- περίπου όπως με τον πολιτικό γάμο. Το θέμα όμως είναι εάν η Εκκλησία, που αντιστρατεύεται και πολιτικά και ιδεολογικά την καύση όπως και άλλα πολλά, μπορεί να προτείνει εναλλακτικές λύσεις: αξιοπρεπή και προσβάσιμα νεκροταφεία.

Είναι κωμικό που θεωρούμε ότι η εκταφή μετά την τριετία / πενταετία, οι αγορές τάφων, το κατάβρεγμα λειψάνων με οξύ κατά την αναγκαστική εκταφή, τα οστεοφυλάκια και ο ασβεστόλακκος που τα ακολουθεί είναι σύμφωνα με την ελληνική παράδοση και κατά το ορθόδοξο έθος, ενώ η καύση δεν είναι (και γι' αυτό δεν μπορεί να αποτελεί μέρος μιας νεκρώσιμης ακολουθίας). Άραγε αντιλαμβάνεται ο ανώτερος κλήρος τη φρίκη να ξεθάβεται ο μισολιωμένος άνθρωπός σου στην τριετία ή πενταετία και να παραδίδεται βάναυσα στα οξέα -- ενίοτε κομμάτι-κομμάτι; Ή μήπως η έλλειψη οικογενειακών δεσμών τούς έχει αποσκληρύνει; Μπορούν να μας δώσουν μια αξιοπρεπή εναλλακτική λύση;

Μιλώντας για εναλλακτικές λύσεις, ας επισημάνω κάτι ενδεχομένως κοινότοπο -- αν και κυκλοφορούν ανάμεσά μας πολλοί κοινοτοπομάστιγες με πολιτικά: να πάψει ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α ή ΣΥΝ ή όπως αλλιώς λέγεται να χαϊδεύεται με φαντασιώσεις συγκυβέρνησης με το ΠΑΣΟΚ. Αν, όπως είναι πιθανό, καταφέρει μια τέτοια κυβέρνηση να πάρει τη δεδηλωμένη της επόμενης Βουλής, θα είναι μια κυβέρνηση αποτυχημένων και ανίκανων (από πλευράς αλληλοσπαρασσόμενου ΠΑΣΟΚ) σε συνεργασία με άπειρους και ανίκανους (από πλευράς Συνασπισμού). Όπως μαράθηκε η Ελιά στην Ιταλία, σύντομα θα μαραθεί κι αυτό το υβρίδιο, αφού δε θα υπάρχει Ανδρέας Παπανδρέου (αυτό σας το βεβαιώνω) να πιει το αίμα της Αριστεράς με το καλαμάκι. Όπως οι κυβερνήσεις Μίστερ Νιντέντο παρακολουθούνε χαύνα την πολιτική απλώς να συμβαίνει, παραλυμένες από τον τρόμο του πολιτικού κόστους και φθαρμένες από κακές συνήθειες που δύσκολα αποβάλλονται, έτσι και μια κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΣΥΝ θα δίνει την εντύπωση και θα βγάζει τον ήχο καμεράτας με ολίγη από κότο, σακουχάτσι, ούτι, νέι, ταμπλά και δύο σιτάρ.

Προτείνω λοιπόν στον Συνασπισμό να κάτσει στα αβγά του, να κάνει την (αξιωματική; ωραία θα ήταν) αντιπολίτευσή του και να περιμένει την πολυδιάσπαση των δύο γερασμένων και ρυπογόνων κομμάτων.

20 σχόλια:

  1. Η δημόσια έκφραση του αντισημητισμού αποτελεί ποινικό αδίκημα. Δηλαδή, έχουμε καταφέρει να διασφαλίσουμε τη διαιώνισή του αφού έχουμε ήσυχη τη συνείδησή μας ότι έχουμε απαγορεύσει την έκφραση μίσους χωρίς να κάνουμε κάτι άλλο.

    Η εκφραση του αντισημητισμού είναι παντού ξεδιάντροπη. Είτε βλέπεις διάφορα καμωματα εδώ, είτε διαβάζεις ένας κυριλέ άρθρο στη Λιμπερασιόν που αποδίδει την έκρηξη του ρατσιστικού μίσους στην πολιτική του Ισραήλ στη Μέση Ανατολή. Με τα καμώματα μπορώ να γελάσω, με το δεύτερο όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει άλλες προτεραιότητες τώρα μην τους στεναχωρείς! Έχει να προασπίσει τα αμερικάνικα συμφέροντα της περιοχής με το να μη ψηφίζει τους ρώσικους αγωγούς, να αναγνωρίζει μακεδονίες και κόσοβα, να είναι ρατσιστής με τους έλληνες, και να επιβάλει τη γνωστή λενινιστική - σταλινική θεώρηση της ανεξιθρησκίας που λέει ότι ο διαχωρισμός εκκλησίας - κράτους περιλαμβάνει την παράδοση όλων των εκκλησιαστικών κτηρίων κι οτιδήποτε κρέμεται ή βρίσκεται σ' αυτά, ενώ η εκκλησία θα πρέπει να συρρικνωθεί εκεί όπου πραγματικά ανήκει: στις καρδιές των ανθρώπων.
    Α και να μην το ξεχάσω οι Αλέξηδες έχουν πολλές μπίζνες τελευταία στο μαγικό κόσμο των ΜΜΕ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σραόσα, με εξαίρεση κάποιους μειοψηφούντες μέσα στις γνωστές μειοψηφίες στον ΣΥΝ, κανένας άλλος εκεί μέσα (και προφανώς αυτό περιλαμβάνει την άνετη πλειοψηφία που έχει την ιδεολογική ηγεμονία τον ΣΥΝ - πολλώ δε μάλλον τους εταίρους του στον ΣΥΡΙΖΑ) δεν έχει στο παραμικρό στο μυαλό του συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ. Αυτό είναι ένα σενάριο το οποίο πιπιλίζουν στο ΠΑΣΟΚ και στον φίλα διακείμενο σε αυτό τύπο για δικούς τους σωσίβιους λόγους και έχει κουραστικά αποκρουστεί. Μάλιστα προς υπεράσπιση της επιλογής αυτής επικαλούνται τα καταστροφικά αποτελέσματα των καραγκιοζιλικιών του Μπερτινότι στην Δυτική μας γείτονα. Έχουν δηλαδή γνώση οι φύλακες - σοβαρά (σοβαρά = >1/4 της ικανότητας κινητοποίησης του ΚΚΕ π.χ) μαζικό κόμμα δεν έχουν ακόμα και αν δεν φτιάξουν το "αξιωματική" δεν είναι ορατό.

    Αυτό ήδη έχει προκαλέσει, σημειώνω, την σταδιακή και αισθητή μιντιακή περιθωριοποίηση του κόμματος. Αλλά φθινόπωρο έρχεται, κάθε πιθανό μπάχαλο (σε σεζόν εξαιρετικά μπαχαλοφόρα) θα χρεωθεί από τον ΑΝΤ1 κτλ στον ΣΥΡΙΖΑ, και θα ανέβουν τα ποσοστά παρουσίας του στα κανάλια υποχρεωτικά υποθέτω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ε, ναι, (όπως είπε και ο Ταλός) ποιος είπε ότι ο ΣΥΝ κάνει κάτι άλλο από αυτό που λες στο τέλος;

    (το θέμα του αντισημιτισμού είναι μεγάλο, όταν μητροπολίτες και αρχιεπίσκοποι μπορούν να μιλάνε στα κηρύγματά τους για σκοτεινά κέντρα "εβραίων" και "μασόνων" χωρίς να ιδρώνει κανείς, τι περιμένεις;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κι' όμως ένα "βρώμικο 89" από την ανάποδη -μια κυβέρνηση συνεργασίας ΠΑΣΟΚ/ΣΥΡΙΖΑ με προκαθορισμένη διάρκεια και περιορισμένη πολιτική και νομοθετική ατζέντα- θα ήταν μια ουσιαστική πράξη ρεαλπολιτίκ και μια ανεκτίμητη συνεισφορά στο ξήλωμα ενός επικίνδυνου πλέον πολιτικού συστήματος.
    Η τυχόν -πολύ πιθανή-επανασυρρίκνωση του ΣΥΝ δεν είναι -κατά τη γνώμη μου- κάτι που θα εξαρτηθεί από την ιδεολογική καθαρότητα(!?), αλλά από το κατά πόσον δίνει μια αμυδρή ελπίδα για άμεση διέξοδο από το σημερινό τέλμα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Με κίνδυνο να επαναληφθώ, θα αναφωνήσω έτι και έτι: ΠΕΣ ΤΑ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΕ ΣΡΑΟΣΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κι εγώ καταδικάζω τον ανθελληνισμό όπου γης! Τί πάει να πει αντισημιτισμός; Εσύ δηλ. για ποιό από τα δύο φαινόμενα κόπτεσαι περισσότερο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @αθήναιο: με βεβηλώσεις μνημείων και με δημόσιο λειτουργό να εξισώνει την έρευνα για το Ολοκαύτωμα με σκοτεινές αμερικανοσιωνιστικές συνωμοσίες δεν μπορώ να γελάσω.

    @ανώνυμο: "η εκκλησία θα πρέπει να συρρικνωθεί εκεί όπου πραγματικά ανήκει: στις καρδιές των ανθρώπων." Ωραία το θέσατε. Αυτή είναι η λενινιστική-σταλινική θεώρηση; Να την ασπαστώ τότε.

    @τάλω: η μητέρα μου είναι πλέον πεπεισμένη ότι ο Συνασπισμός ευθύνεται για τα χάλια της χώρας, αφού πότε με το ένα πότε με το άλλο, πότε με τους αντιεξουσιαστές και πότε με την Καντίτζα δεν αφήνουνε τον άνθρωπο να κυβερνήσει. Από την άλλη, συμπαθεί το ΚΚΕ. Μέγα το του ΑΝΤ1 κράτος. Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου. Και ούτω καθεξής.

    @xilaren: Ποιος να ιδρώσει; κανείς δεν ιδρώνει. Τι είπαμε; Κουτοπονηριά.

    @alberich: Μέγιστε, αν περιμένουμε από τον Τσίπρα ελπίδα, ζήτω που καήκαμε. Τουλάχιστον τον Αλαβάνο κανείς δε θα μπορούσε να χαρακτηρίσει ανερμάτιστο. Τώρα, για σκέψου τον Γιώργο Παπανδρέου (σακάκι, χωρίς γραβάτα) και τον Αλέξη Τσίπρα (τισέρτ με τη Μαντάνα ή την Γκάιλι και τζινάκι Ralph Lauren) να συναντιούνται για να συζητήσουν το πρόγραμμα και τη σύνθεση κυβέρνησης. Τι υπουργείο θα έπαιρνε ο ίδιος ο Τσίπρας;

    @Τιπούκειτο: ευχαριστώ και προσκυνώ.

    @άλλο ανώνυμο: κατ' αρχήν δεν είμαι σίγουρος ότι υπάρχει ο ανθελληνισμός ως φαινόμενο (και όχι ως απλό φαντασιακό μορμολύκειο). Δεύτερον, αν υπάρχει, ευθύνεται για τι ακριβώς; Τον Σεπτέμβρη του '55 στην Πόλη ίσως. Ο αντισημιτισμός ευθύνεται για ασύγκριτα περισσότερα, συστηματικότερα και ανείπωτα βαρβαρότερα εγκλήματα. Οπότε, "κόπτομαι" (ωραίο ρήμα, ιεροκηρυκίστικο και πολύ δεξιό) για τον αντισημιτισμό περισσότερο.

    Πάντως, όπως το περίμενα, κανείς δεν άγγιξε το μόνο θέμα που πραγματικά μας αφορά όλους: την τύχη της σορού μας μετά θάνατον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν αναφερόμουν σε κυβέρνηση μακράς πνοής αλλά σε κυβέρνηση με συγκεκριμένη ατζέντα και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.Εγραψα για το βρώμικο 89 απ' την ανάποδη.Πέντε πράγματα.Ανεμπόδιστη δικαστική διερεύνηση των υποθέσεων που οι ίδιες οι δυνάμεις της αντιπολίτευσης θεώρησαν σκάνδαλα (από Βόνταφον μέχρι Ζήμενς και μονή Βατοπεδίου) καθώς και λαική νομιμοποίηση μέσω δημοψηφίσματος- που οι ίδιοι ζήτησαν- για το ασφαλιστικό, την ανώτατη εκπαίδευση κλπ.
    Θα προσέθετα και διάφορα εξ' ίσου σημαντικά θέματα όπως το χωρισμό κράτους εκκλησίας, τη νομοθεσία για τα ΜΜΕ, ένα νιου ντηλ με επίκεντρο τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας αντί για την επιδότηση της ανεργίας μέσω σεμιναρίων ,και διάφορα άλλα στα οποία οι δύο αυτές δυνάμεις φαίνεται ότι συμφωνούν, τουλάχιστον στα λόγια.
    Η ανατροπή του καπιταλισμού και διάφοροι άλλοι φιλόδοξοι στόχοι δεν είναι του παρόντος κατά τη γνώμη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. και τον Αλέξη Τσίπρα (τισέρτ με τη Μαντάνα ή την Γκάιλι και τζινάκι Ralph Lauren)

    Μου κάνει εντύπωση η εξαιρετικά διαδεδομένη εικόνα αυτή για τον ΑΤ, κυρίως γιατί διακρίνω κάτι το αντίθετο: ένα παιδί που έχει ανδρωθεί στις γενικές συνελεύσεις και τα κομματικά γραφεία (και φέρει καλώς ή κακώς εκείνο το είδος πολιτισμού και όχι το άλλο - όταν οι άλλοι πήγαιναν ντίσκο, ο Αλέξης ήταν στο ακτίφ υποψιάζομαι) και του οποίου το επικοινωνιακό ατού και πρόβλημα μαζί είναι ότι μιλάει σαν να μιλάει σε γενική συνέλευση φοιτητικού συλλόγου, ή στην προσυγκέντρωση στην Γένοβα. Από εκεί προέρχεται το ύφος: δεν είναι ναρκισσισμός, είναι μανιέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αλβερίχιε, άμεσε δημοκράτη, με το κλίμα που επικρατεί σήμερα η λαϊκή βούληση, η ίδια που εντρυφεί στον ανέμελο αντισημιτισμό, θα έβγαζε τα συντηρητικότερα δυνατά αποτελέσματα.

    Τέλος πάντων, όταν βγάλει ο ΣΥΡΙΖΑ κάποιο εφικτό πρόγραμμα στο οποίο θα έχει και εσωτερικά συμφωνήσει και παρουσιάσει κάποιον επι κεφαλής που να εμπνέει εμπιστοσύνη σε κάτι παραπάνω από την οδοντόκρεμά του, πείτε μου να τον ψηφίσω και με τα 2 χέρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Λυπάμαι , αλλά αν δεν βλέπεις πουθενά φαινόμενα ανθελληνισμού, είσαι ή βαθιά νυχτωμένος, ή μεροληπτείς.
    Δεν θα κάτσω να σου εξηγήσω, γιατί βλέπω ότι ήδη από τους χαρακτηρισμούς σου «ιεροκηρυκίστικος» και «δεξιός» ένα μικροπροβληματάκι με τα πατριδογνωστικά το έχεις.

    Όσο για τη σορό μας μετά θάνατον, ανησυχούμε. Πρώτα πρέπει όμως να δούμε τι θα κάνουμε με τους διάφορους Σόρους που προέκυψαν και διατίθενται να μας πεθάνουν πριν την ώρα μας…

    Τό ’πιασες το υπονοούμενο αγαπητέ μας Σραόσιε;

    ο ανώνυμος 13.22

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @τάλω: Αν με έπειθε ο ΑλΤσιπ, τότε όλα τα υπόλοιπα θα περίσσευαν. Απλώς δε με πείθει.

    Όσο για το πού και πώς ανδρώθηκε, θα λαϊκίσω, αλλά το παιδί δε φαίνεται να έχει δουλέψει ποτέ, κι αυτό κάπως του φαίνεται. Να σπεύσω να διευκρινίσω ότι όταν λέω 'δουλειά', δεν εννοώ ντε και καλά χειρωναξία ή βιοπορισμό.

    @helion: Συμφωνώ.

    @ανώνυμο 13.22 / 13.38: Το 'κόπτομαι' είναι ένα ρήμα που έμαθα ακούγοντας Νικόλαο Μέρτζο, Μένιο Κουτσόγιωργα, +Φλωρίνης Αυγουστίνο Καντιώτη, διάφορους σσ. του ΚΚΕ, τον Στέλιο Παπαθεμελή και τον Αθανάσιο, ηγούμενο της Μονής Στομίου. Εξακολουθείτε να μου προσάπτετε την αντίδρασή μου σε αυτό ως έλλειψη πατριδογνωσίας (στην οποία, σημειωτέον, πάντα έπαιρνα άριστα δέκα με τόνο);

    Θα χαιρόμουν πολύ να κάτσετε να μου εξηγήσετε. Να σας προλάβω όμως σε δύο τινά. Πρώτον, ακόμα και ένοπλες συγκρούσεις μεταξύ (εθνικών) κρατών δεν προϋποθέτουν αντι-Χ-ισμό. Λόγου χάρη, η Ιταλία και η Γερμανία δε μας επιτέθηκαν το '40 και το '41 λόγω ανθελληνισμού, αλλά λόγω ιμπεριαλισμού.

    Επιπλέον, και χάριν παραδείγματος, ο ελληνικός αντιβουλγαρισμός (αλλά και ο αντιτουρκισμός) είναι πολύ πιο βραχύβιες στάσεις και λιγότερο καταστροφικά φαινόμενα απ' ό,τι ο αντισημιτισμός.

    Είδατε πόσο ωραίος διάλογος μπορεί να ξεκινήσει, ακόμα και με αφόρμηση από κρυάδες; Πού να καθόσασταν να μου εξηγήσετε κιόλας, δηλαδή. Πάντως χαίρομαι που σας είμαι αγαπητός.

    @rakasha: Για μένα πλέον το "ΚΚΕ" είναι ισοδύναμο με βρισιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δεν τό πιασες το υπονοούμενο.
    Δεν πειράζει.
    Για την πατριδογνωσία υπονοούσα ότι σου είναι απωθητική, παρά το γεγονός των καλών βαθμών.
    Μην κουράζεσαι να αποδείξεις μέσω διαλόγου ότι είσαι πατριδόφιλος, δεν πιάνει.

    Έσσεται ήμαρ και όλα θα αποδειχθούν "φίλε".

    υγ. ταλμούδ έχεις διαβάσει και πρωτόκολλα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πατριδόφιλος δεν είμαι, είμαι φιλόπατρις.

    Υπό άλλες συνθήκες θα απαντούσα αυστηρά στη λοιδωρία ότι δεν αγαπάω την πατρίδα μου και στον υβριστικό τόνο σας.

    Αλλά μάλλον δεν αξίζει τον κόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δεν σε λοιδωρώ καθόλου, αλλά για την Ελλάδα "ρε γαμώτο" έγραψες ποτέ κάτι;

    Αυτό το "υπό άλλες συνθήκες" δεν καταλαβαίνω, αλλά μάλλον δεν αξίζει να μπεις στον κόπο να μου εξηγήσεις, έτσι;

    Άντε καλό μήνα και καλά μυαλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ποιός σου είπε οτι μας αφορά το τι θα συμβεί στη σορό μας μετά τον θάνατο; :)

    Ο Αθηναίος πάντως μπορεί να γελάει με τα καμώματα - εγώ όμως όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αφορά όμως τους δικούς μας ανθρώπους που θα μείνουν πίσω και θα πρέπει να ασχοληθούνε με το ζήτημα. Άρα μας αφορά κι εμάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή