Θα τα πω απλά για να μην παρεξηγούμαι: Κακώς φωνάζει η Εκκλησία για το σύμφωνο. Πρέπει να μάθει ότι το κράτος είναι άλλο και η Εκκλησία άλλο. Άλλωστε νομική κατοχύρωση της 'πορνικής' συμβίωσης επήλθε το 1982 με τον καταραμένο πολιτικό γάμο.
Επίσης, κακώς κάκιστα παραπονιούνται και φωνάζουν όσοι διαμαρτύρονται για τη χρήση του όρου 'πορνεία' από τη Σύνοδο στην καταδίκη του συμφώνου. Ο όρος 'πορνεία' είναι πανάρχαιος τεχνικός όρος της χριστιανικής ποιμαντικής, ο οποίος στα λατινικά αποδίδεται ως fornicatio. Είναι προσβλητικός ο όρος πορνεία; Φυσικά, αφού χαρακτηρίζει μια αμαρτία. Είναι πάγια θέση της χριστιανοσύνης ότι ο έρωτας εκτός γάμου (και εντός γάμου σε πάρα πολλές περιπτώσεις) είναι κολαστέος. Και σε αυτή τη ζωή (με στέρηση μετάληψης κτλ.) και στην επέκεινα. Τελεία. Κάποιοι το συνειδητοποιούν το 2008. Κακώς: ο βασικός λόγος που ο 'χριστιανικός' κόσμος γυρίζει την πλάτη στη "θρησκεία της αγάπης" εδώ και 300 χρόνια δεν είναι ο Βολταίρος, ο Νίτσε ή ο Ντώκινς (χα!). Είναι γιατί δεν ανέχεται άλλο να ποινικοποιούνται οι επιθυμίες και η ανθρώπινη φύση, είναι λόγω της στανικής ταύτισης της ιδέας του έρωτα με αυτήν της γαμήλιας αγάπης.
Όσοι θέλουν να ζητήσει συγγνώμη η Σύνοδος λησμονούν δύο πράγματα:
α) Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι χριστιανική εκκλησία. Και δη η πιο 'αυθεντική' και δυσκίνητη. Όσοι χαζοχαρούμενοι νόμισαν τη δεκαετία του '80 ότι μπορούνε να "πορνεύουν" επειδή δεν είναι καθολικοί είναι, σε αυτό το θέμα, χαζοχαρούμενοι. Μπορεί ενδεχομένως η Μητέρα Εκκλησία να ανεχθεί ("κατ' οικονομίαν") τον αμαρτωλό που δεν έχει κόψει το εξωγαμιαίο σεξ. Αλλά πρόκειται απλώς για 'καρτερική' ανοχή του αμαρτωλού, για ποιμαντική τακτική της Εκκλησίας μέχρι να έρθεις στα νερά της.
β) Προσβάλλεται η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων που αποκαλούνται 'πόρνοι' επειδή δε μετανοούν που κάνουν έρωτα; Κακώς. Προσβαλλόμαστε τα δισεκατομμύρια γουρουνοφάγων επειδή το Ισλάμ και ο Ιουδαϊσμός μάς θεωρούνε μιαρούς (και μάς βρίζουν αναλόγως); Εάν ναι, κακώς. Πεποιθήσεις είναι αυτές... Τελικά, η βαθύτερη αγωνία για το τι λέει η Σύνοδος εδράζεται στο ότι περιμένουμε ότι η Ορθοδοξία 'μας' θα συμμεριστεί τις αγωνίες μας κι ότι θα συμπορευτεί με την ανθρώπινη φύση (όχι με την 'εποχή'). Ιδίως τώρα με τον νέο Αρχιεπίσκοπο κτλ. Κακώς, κάκιστα. Να είστε κι ευχαριστημένοι που δε σας καταδικάζει στην πολυτεκνία και την έκθεση στο AIDS, όπως οι καθολικοί αδερφοί.
Σταματώ εδώ για να μην προχωρήσω σε αναλύσεις και τέτοια.
Σαν υποσημείωση: το επιχείρημα ότι ο 'ελεύθερος έρως' καταδικάζεται γιατί μπορεί να γίνει πηγή αποξένωσης (!), πόνου και δυστυχίας είναι τουλάχιστον αφελές και σίγουρα υποκριτικό: καταδίκασε ποτέ καμμιά εκκλησία το χρήμα ή τον θεσμό του κράτους;
Αν κάπου ταιριάζει η φράση "Πες τα χρυσόστομε" (πάσα ομοιότης με πραγματικά πρόσωπα είναι συμπτωματική) είναι το παρόν ποστ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ, μα ναι τώρα. Συγγνώμες και πράσιν'άλογα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσε που η συγχώρεση είναι η κατεξοχήν χριστιανική αρετή.
Πορνεία, σύμφωνα με το νόμο, είναι η "παροχή σεξουαλικών υπηρεσιών επί πληρωμή". Επίσης, αν μια γυναίκα στο δρόμο την πεις "πουτάνα", έχει κάθε δικαίωμα να σε σύρει στα δικαστήρια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι χαρακτηρισμοί της "ιεράς" συνόδου είναι υβριστικοί και συκοφαντικοί. Επίσης, η εκκλησία δεν νομιμοποιείται να μιλά για ηθική (όταν μένουν ατιμώρητοι παιδεραστές όπως ο "πατήρ" Πέτρος Παπουτσάκης και όταν είναι νωπές οι μνήμες με το παραδικαστικό, παραεκκλησιαστικό κλπ σκάνδαλο, το οποίο είχε και "γαργαλιστικές" προεκτάσεις). Αλλά και οι περί "παράδοσης" και "μυστηρίου" του γάμου είναι ανιστόρητες.
Σε δική μου δημοσίευση εξηγώ ακριβώς το πώς και το γιατί, αντλώντας στοιχεία και από άλλες, εξαιρετικές πηγές.
Έχω μονίμως την εντύπωση ότι μόλις προ ολίγου κάποιοι συμπολίτες μας ανακάλυψαν την Αμερική. Παράξενη αίσθηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά τα λες για την πορνεία, όμως είναι "ξεπερασμένη" πλέον αμαρτία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σύμφωνο αφορά την επισημοποίηση των σχέσεων των ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ και το δικαίωμά τους (τί εγωϊστικό!) να υιοθετούν συν τοις άλλοις παιδιά.
Ζούμε σε άλλες εποχές πλέον...
Αντιγράφω σχόλιό μου στο buzz πάνω σε ένα ποστάκι του e-lawyer για το θέμα:
ΑπάντησηΔιαγραφή[...] αν η Δ.Ι.Σ. αποδίδει στην έννοια της "πορνείας" διαφορετικό νόημα, επειδή λ.χ. κάποιος Απόστολος την χρησιμοποιούσε για να περιγράψει άλλη κατάσταση, τότε η Δ.Ι.Σ. όφειλε να το είχε εξηγήσει, καθώς και να έχει θέσει σχετική παραπομπή στο εν λογω χωρίο του όποιου ιερού κειμένου.
Όχι, όχι και όχι. Θα μπορούσε αλλά δεν 'όφειλε'! Τα δελτία τύπου δεν είναι θεολογικές ή επιστημονικές ή δεν ξέρω τι ανακοινώσεις.
Επιπλέον, ο νόμος δεν μπορεί (και δεν πρέπει) να περιέχει ορισμούς κάθε όρου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε δημόσιο περικείμενο! Γι' αυτό και σε δικαστήρια αγγλοσαξονικού δικαίου καλούνται γλωσσολόγοι να γνωματεύσουν σε παρόμοια ζητήματα, άλλωστε.
Τέλος, όσοι ενδιαφέρονται για τη θέση της Εκκλησίας, γνωρίζουν την ειδική, τεχνική σημασία του όρου (η οποία υπάρχει και λεξικογραφημένη), σημασία που χρησιμοποιείται αδιαλείπτως επί 20 αιώνες.
Το κατά πόσον η Εκκλησία όφειλε (ως Εκκλησία) να δείξει ευαισθησία και "συγκατάβαση" είναι άλλο θέμα, το συζητάει ο Πετεφρής.
Κολλήσατε στις λέξεις και φύγατε από την ουσία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σύμφωνο είναι για να διευκολυνθούν οι ομοφυλόφιλοι.
Η αμαρτία εδώ είναι η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ!
Ναι, ανώνυμοι δημοκράτες, το πιάσαμε από την πρώτη φορά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν η ομοφυλοφιλία είναι αμαρτία, η αγαμία τότε είναι αίρεση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι πάνε αυτά.
Τρία πουλάκια κάθονταν και παίζανε μπιρίμπα...
ΑπάντησηΔιαγραφήkalws h kakws oi ierarxes ths ellados, kai idiws oi mhtropolites 8essalonikhs (dhmhtrios, an8imos kai loipoi) exoun thn kakh synh8eia na petagontai san thn POUTSA opou den tous spernei
ΑπάντησηΔιαγραφή