Σάββατο 11 Ιουνίου 2005

"πειρασμός... σαγήνη... κακεντρέχεια..."

Καλή η νηστεία (τι νηστεία, κολοκύθια, τσιμπολογούσα από 'δώ κι από 'κει σχολιάζοντας στα μπλογκ του κοσμάκη -- υποκρίταρος), αλλά πείνασα. Τι σας έχω λοιπόν για σήμερα; Κάτι καλο.

Εντελώς τυχαία βρήκα αυτό το πολύ ενδιαφέρον, τόσο στο περιεχόμενο όσο και στη γραφή, κείμενο. Σας προσκαλώ-προκαλώ (όπως έλεγε σε τζινγκλάκι του πολύ παλιά ο ραδιοφωνικός σταθμός της Εκκλησίας της Ελλάδος, με σήμα το χερουβείμ) να το διαβάσετε και να το σχολιάσετε ελεύθερα κάτωθι. Τουλάχιστον ο συντάκτης του Πολίτη (ο οποίος αντιλαμβάνομαι πως είναι σοβαρή εφημερίδα) είναι εχθρός της ενδογαμίας και δεν έχει κόμπλεξ με τη λεγόμενη 'φυλετική καθαρότητα'.

Υ.Γ. Μα γιατί να μην παραθέσω κι εδώ το κείμενο; Ορίστε:

ΕΝΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΠΑΝΤΡΕΥΕΤΑΙ ΞΕΝΗ

Οι άντρες προτιμούν τις ξανθές

Το 32% των γαμπρών του 2003 παντρεύτηκαν αλλοδαπές. Οι προτιμήσεις των αντρών αυτών στην εθνικότητα της νύφης, περιορίζονται στις πρώην ανατολικές χώρες. Κακά τα ψέματα, ο πειρασμός είναι μεγάλος. Ποιος δεν θαύμασε την απαράμιλλη ομορφιά των καλλονών του πρώην ανατολικού μπλοκ. Η παρουσία τους στην Κύπρο τα τελευταία χρόνια σαγήνευσε τον αντρικό πληθυσμό, ο οποίος και στατιστικά πια αποδεικνύεται ότι έχει καταγοητευτεί από αυτές. Πώς αλλιώς να εξηγήσουμε την απότομη στροφή στις προτιμήσεις του αντρικού πληθυσμού στην Κύπρο, σε ό,τι αφορά στην επιλογή της συζύγου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, μόνο το 2003 ένας στους τρείς γαμπρούς συνήψε γάμο με αλλοδαπή. Συγκεκριμένα, το 32% των αντρών παντρεύτηκε με ξένη. Σε πραγματικούς αριθμούς, το ποσοστό μεταφράζεται σε 1420 γάμους, από τους 4419 γάμους που τελέστηκαν κατά το 2003. Βεβαίως, το μεγαλύτερο ποσοστό επιμένει ... κυπριακά και συγκεκριμένα, το 68% των αντρών που παντρεύτηκαν κατά το 2003, επέλεξαν κατά την παροιμία "παπούτσι απ' τον τόπο τους". Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν εν μέρει τις ανησυχίες μιας μερίδας Κυπρίων γυναικών, οι οποίες μάλιστα κατά το παρελθόν είχαν οργανωθεί, ιδρύοντας και Σύνδεσμο ! Βεβαίως, ως υπέρμαχοι των δικαιωμάτων μειονοτήτων και αλλοδαπών ξεκαθαρίζουμε πως ουδεμία προκατάληψη ή και κακεκντρέχεια τρέφουμε προς τις δίμετρες καλλονές. Ας το δούμε άλλωστε και από τη θετική του πλευρά. Σε είκοσι χρόνια από τώρα, το DNA των Κυπρίων θα έχει διαμορφωθεί με ψηλόλιγνα και ξανθά χαρακτηριστικά.

Προτιμούνται οι Ρωσίδες

Οι περισσότεροι άντρες και συγκεκριμένα εφτά στους δέκα που επιλέγουν για σύζυγό τους αλλοδαπή, τελούν πολιτικό γάμο. Τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, για τους πολιτικούς γάμους του 2003, είναι ενδεικτικά και για τις προτιμήσεις των αντρών στην εθνικότητα της νύφης, οι οποίες ως επί το πλείστον εστιάζονται στο πρώην ανατολικό μπλοκ. Συγκεκριμένα, το 2003, 181 άντρες παντρεύτηκαν με πολιτικό γάμο Ρωσίδες, 174 παντρεύτηκαν Ουκρανές, 122 Μολδαβές, 106 Βουλγάρες και 103 Ρουμάνες. Με πολιτικό γάμο ενώνονται και πολλά ζευγάρια από το εξωτερικό, στην Κύπρο. Μάλιστα σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, τουλάχιστον το 2003, η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτικών γάμων που τελέστηκαν στην Κύπρο, και συγκεκριμένα έξι στους εφτά, ήταν μεταξύ ζευγαριών από τρίτες χώρες. Τη χώρα μας επιλέγουν για να παντρευτούν κυρίως οι Βρετανοί και οι Ισραηλινοί. Οι μισοί σχεδόν πολιτικοί γάμοι κατά το 2003 ήταν μεταξύ Βρετανών.

Παραδοσιακές οι Κύπριες

Την τάση των αντρών δεν φαίνεται να ακολουθούν οι Κύπριες, οι οποίες επιμένουν παραδοσιακά. Αυτή τους όμως η επιμονή έχει και συνέπειες, καθώς, σύμφωνα με τα στατισικά στοιχεία, κατά το 2003, ο αριθμός των γυναικών που παντρεύτηκαν ήταν κατά πολύ μικρότερος, από αυτόν των αντρών (κατά 20%). Συγκεκριμένα, το 2003 παντρεύτηκαν 4419 άντρες, και 3475 γυναίκες, δηλαδή, 944 λιγότερες από τους άντρες. Μόνο το 14% των γυναικών επέλεξαν κατά το 2003 να παντρευτούν με ξένο. Η συντριπτική πλειοψηφία, το 86% παντρεύτηκαν με Κύπριο. Οι Έλληνες αποτελούν την πρώτη επιλογή των Κύπριων γυναικών που παντρεύονται ξένους. Ακολουθούν οι Βρετανοί, οι Λιβάνιοι και οι Αμερικανοί.

ΓΡΑΦΟΥΝ ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΘΕΡΑΠΟΝΤΟΣ
Κωδικός άρθρου: 553549
ΠΟΛΙΤΗΣ - 11/06/2005, Σελίδα: 24

GatheRate

16 σχόλια:

  1. Τα λέει ο Λιακό για το ξανθόν γένος, αλλά εσείς τον χλευάζετε. Μήπως είναι δούρειος ίππος της απέναντι πλευράς και, εφόσον οι Τουρκοκύπριες είναι κακομούτσουνες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Πώς αλλιώς να εξηγήσουμε την απότομη στροφή στις προτιμήσεις του αντρικού πληθυσμού στην Κύπρο, σε ό,τι αφορά στην επιλογή της συζύγου."
    Τι να πει κανείς μπροστά σε τούτο το συγκλονιστικό συμπέρασμα. Όσο για το γεγονός της φαντασιοπληξίας του Κυπριακού πληθυσμού (που 'σαι Ιωάννα με τα σωστά σου!), που καταφέρνουν με απαράμιλλη άρνηση της πραγματικότητας να πείθουν εαυτούς πως ο κόσμος γύρω τους είναι όπως εκείνοι θέλουν να τον βλέπουν (deictic shift δεν λέγεται αυτό στην κειμενογλωσσολογία;), ούτε λόγος. Τώρα θα μου πείτε: και τι είναι, ρε μεγάλε, "πραγματικότητα"; Σωστό κι αυτό σαν προβληματισμός, αλλά μην χάνουμε και την κοινή λογική...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όσο για το φιλελευθερισμό του συντάκτη του άρθρου περί της φυλετικής καθαρότητας της Κύπρου, ας ήταν Πακιστανές στη θέση των Ρωσίδων και μετά θα βλέπαμε πόσο άνετοι θα το έπαιζαν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  4. που 'σαι Ιωάννα με τα σωστά σου

    Τι;;; Γνωρίζετε κι εσείς την Ιωάννα-Δημιουργική Σύμβουλο ή απλή συνωνυμία;

    Με την αγάπη μου :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αναρωτήθηκαν άραγε ποτέ οι συντάκτες του άρθρου γιατί όλες αυτές οι "δίμετρες" ξανθές επιλέγουν(;) να παντρεύονται τους με όχι και τόσο αρχαιοπρεπή αγαλματένια κορμοστασιά παιδαράδες ελληνάρες; Λέω, μήπως υπάρχουν και τίποτα άλλοι λόγοι πέραν του αγνού έρωτος που χρόνια και χρώματα δεν κυττά;

    Κάποτε οι καβαλάρηδες των όποιων ισχυρών λεηλατούσαν περιοχές και άρπαζαν τις γυναίκες για σκλάβες ή για συζύγους. Σήμερα οι αρπαγές γίνονται εκ του μακρόθεν, να΄ν΄καλά ο ισχυρός μαγνήτης που λέγεται χρήμα. Η πλάκα είναι ότι οι κουραδόμαγκες λεφτάδες που είτε πηδάνε 'για ξεχαρμάνιασμα' στα επαρχιακά στριπτιζάδικα για ένα μάτσο ευρώ είτε νομιμοποιούν τα 'ρωσάκια' για κάτι παραπάνω, είναι πεπεισμένοι ότι είναι σύγχρονοι "καβαλάρηδες". Σιγά μη σκίσετε κανένα καλσόν, παληκάρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φίλτατε "τεττιξ", μάλλον πρόκειται για συνωνυμία, ωστόσο μου κινήσατε την περιέργεια... Ποιά είναι η Ιωάννα-Δημιουργική Σύμβουλος;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Eγώ δεν πρόλαβα να δώ τίποτα κατεβάσανε το άρθρο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ααα... είπα κι εγώ. Ε, λίγο που λέμε για Κύπρο, λίγο που λέμε για συνωμοσίες και φαντασιοπληξίες, πήγε ο νους μου εκεί: http://apokalypsis-kypros.com/ και εκεί: http://www.apokalypsis-kypros.net/forum/. Εκεί θα γνωρίσετε την ΙΩΑΝΝΑ και θα καταλάβετε την προηγούμενη κατακλείδα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. κατεβάσανε το άρθρο

    Όχι, απλώς το μετακίνησαν στο αρχείο. Ενημέρωσα το λινκ και τώρα δουλεύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. παιγνιωδης σεξιστική ξελιγωμάρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Α, ώστε οι κάτοικοι του Λιβάνου στην Κύπρο ονομάζονται "Λιβάνιοι" λοιπόν. Και βέβαια είναι όλοι απόγονοι του εθνικού φιλοσόφου της ύστερης αρχαιότητας, n'est-ce pas?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "ξεκαθαρίζουμε πως ουδεμία προκατάληψη ή και κακεκντρέχεια τρέφουμε προς τις δίμετρες καλλονές"

    τωρα αν εγω πω οτι οσες Βουλγάρες ξερω μονο διμετρες ξανθιες καλλονες δεν ειναι θα ειμαι σχολαστικος? Γενικα δεν αντεχω αυτες τις υπερβολες με τις ανατολικες στην Ελλαδα. Ουτε ολες ιδιες ειναι (η Βουλγαρια ειναι φατσικα και γεωγραφικα αρκετα πιο κοντα σε μας παρα στην Πολωνια πχ), ουτε ολες ωραιες...

    Παντως καλα κανουν οι Κυπριοι και εισαγουν λιγο ξενο αιμα, ειναι καλο γενετικα ειδικα σε ενα μικρο νησι (μεγαλωνει την γενετικη ποικιλομορφια και ετσι μειωνονται οι αρρωστιες).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @Rakasha: ναι, 'Λιβάνιοι', κατά τον δάσκαλο του Ιερού Χρυσοστόμου (χάχαχα). Τους Ισραηλινούς τους λένε 'Ισραηλίτες', ενώ τον περιούσιο λαό της Βίβλου επίσης 'Ισραηλίτες'. Πολλοί επίσης το κράτος το λένε "ο Ισραήλ", πάλι κατά τον περιούσιο λαό.

    @s_g: χωρίς πλάκα, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με ποικίλες κληρονομικές ασθένειες, λόγω ενδογαμίας.

    @anonymous: "ρατσισμός" θα έλεγα, βλέπε και dystro πιο πάνω, αλλά τέλος πάντων, τρέχα γύρευε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ειρήσθω εν παρόδω:

    "απαράμιλλη ομορφιά των καλλονών του πρώην ανατολικού μπλοκ [...] δίμετρες καλλονές."

    κατά το "αραπίνες μαύρες ερωτιάρες"

    Κάθε γυναίκα έχει ρόλο στον κόσμο του φαλλοκρατικού αρσενικού, καμμιά περιφρονητέα... :-/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Επειδή, λόγω της δουλειάς μου κυρίως, έχω δει πολλούς τέτοιους γάμους, έρχομαι να διατυπώσω τη διαπίστωση ότι στην πλειοψηφία τους οι νύφες μόνο δίμετρες ξανθιές δεν είναι. Όσο κι αν μας φαίνεται περίεργο, οι Ουκρανές πχ είναι κυρίως καστανές (μια βόλτα στο Κίεβο θα σας πείσει). Το ίδιο και οι Μολδαβές, οι Αρμένισες και πάει λέγοντας για ένα μεγάλο κομμάτι της πρώην Σοβιετίας.

    Αυτό που κάνει τους έλληνες άνδρες να παντρεύονται αλλοδαπές, κατ' εμέ τουλάχιστον, δεν είναι τα "χρώματα" αλλά η νοοτροπία αυτών των γυναικών. Για να το δώσω απλά, έχουν αυτό που η μάνα μας θα αποκαλούσε "καπατσοσύνη". Φανταστείτε λοιπόν την ελληνίδα 50 χρόνια πριν και είστε μέσα. Μαγειρεύουν, έχουν τον άνδρα τους στα ώπα ώπα, δεν λένε ποτέ όχι στο σεξ (κομμένοι οι πονοκέφαλοι), δεν βγάζουν ποτέ γλώσσα, κρατάνε το σπίτι καθαρό, είνα πάντα περιποιημένες (από τις 6 το πρωϊ σιδερώνουν το μαλλί) ... η τέλεια γυναίκα, εν ολίγοις, που ο μέσος έλληνας έχει στο μυαλό του βάση των προτύπων της μάνας του. Και βολεύεται. Και νοιώθει Πασάς στα Γιάννενα νοιώθωντας ότι έχει το πάνω χέρι στο σπίτι. Σπάνια ανακαλύπτει ότι τελικά όλες οι αποφάσεις στο σπίτι καταλήγουν να παίρνονται από την γυναίκα και όλα τα λεφτά να διαχειρίζονται πάλι απ' αυτήν. Και ταϊζει και τα σόγια πίσω στη χώρα της, εκμεταλευόμμενη θαυμάσια τα ψυχοπονιάρικα αισθήματα του συζύγου. Και φέρνει και τα παιδιά της (αν είναι πάνω από 18) στην Ελλάδα. Και τους βρίσκει και δουλειά.

    Πως το λέγαν παληά; "Εσύ ναι θα λες κόρη μου και λάου λάου θα την κάνεις τη δουλειά σου".

    Δεν είναι κακό όλο αυτό. Στο κάτω κάτω οι νύφες των ελληνικών προξενιών δεν κάναν τίποτα διαφορετικό. Ο καθείς και οι ανάγκες του και όπως βρίσκουμε τον καιρό τον αρμενίζουμε όλοι μας.

    Υ.Γ.: Έχω ακούσει (εντελώς κατά τύχη) συζήτηση δύο αλλοδαπών γυναικών (η μία παντρεμένη με Έλληνα) που είχε θέμα "Πως τυλίγεις ξένο σύζυγο". Ήταν πλήρως διαφωτιστική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Οι παρατηρήσεις της DiS δεν είναι χωρίς βάση. Οι ανατολικοευρωπαίες, λόγω οικονομικής κατάστασης και ξενιτέματος, και όχι απαραιτήτως λόγω "εθνικής κουλτούρας", ίσως υποτάσσονται ευκολότερα στον φραγκωμένο σύζυγο-αφέντη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή