στον Καλό Λύκο
"Μη μιλάς για σεξ, ρε μαλάκα: θα σε περάσουν για στερημένο ή γραφικό." (συμβουλή από τις πρώτες μέρες μου ως μπλογκά)
Χωρίς σχόλια και περισπούδαστες αναλύσεις, παραθέτω μια ταινία μικρού μήκους της Λουκίας Ρικάκη. Ως μια πράξη αντίδρασης (και όχι "αντίστασης", έλεος πια με τις καταχρήσεις λέξεων).
Σε μια χώρα (σε έναν κόσμο, δηλαδή) όπου το χασίς παρουσιάζεται ως η αιτία όλων των κακών (της Κρήτης) -- ενώ είναι ξεκάθαρο ότι είναι το Χρήμα, η Αθεΐα και η Επιθυμία (χάχα!), όπου οι τυραννίες ενίοτε θεωρούνται "μια κάποια λύσις" και όπου ο έρωτας αποτελεί είτε υπόθεμα έννομης συμβίωσης, είτε δεξιοτεχνικός άθλος επιπέδου ρυθμικής γυμναστικής, είτε μαλακία-καραγκιοζιλίκι.
Χωρίς σχόλια και περισπούδαστες αναλύσεις, παραθέτω μια ταινία μικρού μήκους της Λουκίας Ρικάκη. Ως μια πράξη αντίδρασης (και όχι "αντίστασης", έλεος πια με τις καταχρήσεις λέξεων).
Γίνεσαι πολύ γλυκός όταν ανακαλύπτεις τα αυτονόητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ. Δεν βάζω χαμογελάκι για να μη προσβάλλω το χιούμορ και τη νοημοσύνη σου.
«Παρουσιάζεται»
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστή επιλογή λέξης. Ωστόσο χρειάζεται προσοχή ώστε να μην «παρουσιάζεται» η καλλιέργεια χασίς ως η μόνη δραστηριότητα αυτών των ανθρώπων.
@αθήναιο: Κοιτάξτε, εδώ μέσα κυρίως για τα αυτονόητα μιλάω. Άλλωστε δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι τα δικά μας αυτονόητα δεν είναι ολωνών τα αυτονόητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει κόσμος για τον οποίο το 'δικαίωμά' του στο SUV είναι αυτονόητο, για τον οποίο είναι αυτονόητο να ξεκόψει τώρα ο γιος τους από αυτήν που 'νταραβερίζεται' γιατί ειναι πρόστυχη, υπάρχει κόσμος για τον οποίο το αίτημα για δικαιώματα και ισονομία των αδυνάτων είναι αυτονόητα συνδεδεμένο με ιδέες επικίνδυνες για την εθνική μας επιβίωση και "ιδιοσυστασία". Υπάρχουν πολλοί για τους οποίους η χρήση αλκοόλ είναι κοινωνικό (και βάλε) λιπαντικό ενώ η χρήση κάνναβης είναι ο προθάλαμος της πρέζας. Και πάει λέγοντας.
Θα μου πείτε, κι αυτό που λέω τώρα, αυτονόητο είναι. Ενδεχομένως. Πάντως, καλό είναι πού και πού να ανταλλάσσουμε τα αυτονόητά μας, μπας και δεν είναι αυτονόητα για όλους, μήπως και όσα θεωρούμε αυτονόητα είναι μόνο για την ελίτ μέσα στην οποία κινούμαστε.
Πέραν αυτών, με καταπλήσσει που υπαινίσσεστε ότι είναι αυτονόητο πως ο αυτοερωτισμός (μπορεί να) είναι αποδεκτή ή καταξιωμένη ερωτική συμπεριφορά. Κι εγώ που νόμιζα ότι το 'μαλακία' είναι βρισιά. Εκτός και αν θεωρείτε αυτονόητο ότι το να δείξεις βυζί και τριβαδισμό δε συνεπάγεται αυτομάτως πορνογράφημα. Πολλοί εισαγγελείς θα διαφωνούσαν.
@lex: Οι παράνομοι πουλάν ό,τι είναι παράνομο, εκεί είναι τα λεφτά. Ενίοτε το κράτος νομιμοποιεί ό,τι είναι παράνομο και το φορολογεί. Και πλέον δεν είναι παράνομο.
στερημένος, γραφικός... να ήταν τα μόνα γιά τα οποία κατηγορούμαι...!
ΑπάντησηΔιαγραφήόσο γιά το "σοβαροί", δεν υπήρξα ποτέ
Δε θα διαφωνήσω. Όλα σχετικά είναι. Τι είναι νόμιμο, τι παράνομο κτλ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα θεωρούσα κι εγώ επαναστατικό τον τρόπο ζωής ανθρώπων που ζουν έξω από το σύστημα. Ληστεύουν τράπεζες. Πουλάνε χασίς , δεν πληρώνουν φόρους , κοροϊδεύουν το κράτος και κάθε μορφή εξουσίας.
Ωστόσο είναι αυτονόητο , για όσους ζουν κοντά τους, ότι οι αντιεξουαστές αυτοί έχουν επιβάλει μια δική τους εξουσία, (τσαμπουκάς , τραμπουκισμός, νταβατζιλίκι, σε απλά ελληνικά) σε όλους τους απλούς ασήμαντους μαλάκες που δεν έχουν την ίδια με αυτούς «ιδιοσυστασία».
Φημολογείται δε ότι είναι τόσο μάγκες που ουδέποτε έχουν ασχοληθεί με τον «αυτοερωτισμό». Θα σας συμβούλευα δε να μην τους κάνατε ποτέ ανάλογη νύξη.
:-)
έλα μωρέ καημένε
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι αγάμητοι είσαστε όλοι οι δήθεν γραφιάδες με υποψία διανόησης η οποία να πούμε εξαντλείται στην ασύλληπτη κακοήθεια την άφατη και ακήδευτη
και φυσικά ανίκανοι να σκεφτείτε λογικά, έχετε όρια, άνω φράγματα, περιορισμούς
χάλια χάλια πολύ χάλια
και κατσαρίδες σαν τις πατείς που εξαϋλώνονται
Μπρε συ παράωρε, είπα εγώ πως ευθύνεται το χασίσι για όλα τα κακά της Κρήτης; Γιάντα με εκθέτεις στον Γκούκλη; Άμα το νομιμοποιήσουν προφανώς θα πάψουν να το καλλιεργούν. Νόμιμη καλλιέργεια που να αποφέρει τρεις χήνες το κιλό σάικα δεν υπάρχει, και οι επιχειρηματίες του όρους Ίδη δεν παίζουν με μικρά περιθώρια κέρδους. Αλλιώς δοικούν και φτάνουν ντος τα ζα ντος.
ΑπάντησηΔιαγραφήLex Luthor06:
Οι "αντεξουσιαστές" αυτοί είναι απολύτως διαπλεγμένοι με τις τοπικές κομματαρχίες και μέρος της τοπικής αστυνομίας. Η δε εξουσία τους είναι εξαιρετικά πιο ωμή από οιονδήποτε μπάτσο. Για να μην μιλήσω για τον καταναλωτισμό που καθοδηγεί όλη αυτή την δραστηριότητα μικρό μέρος της οποίας είναι η χασισοκαλλιέργεια.
ρε τάλω, το λινκ είναι κάτω από το "όλων των κακών της Κρήτης". Δε σε εξέθεσα!
ΑπάντησηΔιαγραφή:-p
μολις ανακαλυψαμε τους εχθρους μας και ειμαστε εμεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω για την κοινωνική πλευρά σε σχέση με το θέμα, εγώ θα κάνω ταινιοκριτική. Καλές οι αποενοχοποιητικές προθέσεις της, αλλά η κ. Ρικάκη δεν με κάλυψε. Ιδίως σε κείνη τη σκηνή με τα κόκκινα μπουμπούκια που ανθίζουν άναψε το κοινός-τόπος-αλέρτ. Δλδ αν έδειχνε άντρα (δεν καταλαβαίνω γιατί οι γυναίκες θεωρούνται αισθητικά ανώτερο θέαμα σε αυτά) την ωρα της κορύφωσης θα έδειχνε εκτόξευση πύραυλου; Επίσης, η ηθοποιός (ή ήταν amateur?) σα να βαριόταν η σα να μην το έχει ξανακάνει ποτέ - αν η δραστηριότητα αυτή ήταν τόσο άνευρη, αμφιβάλλω αν θα επιδιδόταν με ενθουσιασμό όλος ο κόσμος σε αυτήν. Χρμφ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ήμανε άντρας πιθανώς να έλεγα πως τα κείμενα και τα φύλλα κρύβανε μέρος του άξιον και επίσης πως ένα κουρεματάκι δεν θα ήταν άτοπο. Θου κύριε.
Δεν ξέρω γιατί μου φαίνεται τόσο φέηκ η ταινιούλα. Ίσως επειδή την ώρα κείνη δεν σκέφτομαι αποφθέγματα του Νόβαλις, η απολίτιστη, και δεν μπορώ εύκολα να τα συμβιβάσω με την εικόνα. Οι στίχοι είναι για μετά, όταν τα χείλη και το δέρμα ενθυμούνται, like. :p
Lieber helion,
ΑπάντησηΔιαγραφήανοίγετε ζητήματα για 37 ποστ. Θα καταπιαστώ επιδερμικά με πολύ λιγότερα.
Νομίζω ότι το ταινιάκι ξενίζει, ενοχλεί, φαντάζει ίσως κοινότοπο σε κάποια σημεία, γιατί η εικονογραφία του γυναικείου αυτοερωτισμού έχει καλλιεργηθεί ελλιπώς και σίγουρα λιγότερο και από αυτήν του αντρικού. Τι να σου κάνει κι η Ρικάκη, δηλαδή.
Για παράδειγμα, όπως μου θύμισε ο πρύτανις Κουκουζέλης, για τον αντρικό αυνανισμό και τις χάρες του (χμ) υπάρχει κι ένας Εμπειρίκος να μας τα πει από την αντρική σκοπιά.
Ταυτόχρονα, η γυναικεία μαλακία είναι εικαστικά-αφηγηματικά πάντοτε δοσμένη μέσα από αντρικά μάτια και σχεδόν πάντα πορνογραφικά. Για να ανεκδοτολογήσω, κάποτε έγραψα μια σκηνή γυναικείας μαλακίας σε πρώτο πρόσωπο και εστιασμένο από τη μεριά της γυναίκας-ηρωίδας-αφηγήτριας (πασχίζοντας να αποστασιοποιηθώ από τη λιγούρικη ματιά του αρσενικού) και όχι μόνο μου βγήκε η πίστη αλλά από πάνω προέκυψε ένα αποτέλεσμα αδύναμο και μπουρδουκλωμένο.
Αυτή η ελλειματική εικονογραφία προσωπικά μού εκδηλώνεται κι αλλού: στη φωτογραφία. Για μένα (και για μεγάλο μέρος του δυτικού κόσμου που έχει ανατραφεί με την αρσενική-ηγεμονική ματιά), γυναικείο γυμνό μέσα από το φωτογραφικό μέσο σημαίνει είτε α) νεοκλασσικισμός-εξιδανίκευση-θαύμασμα-έκσταση είτε β) επιθυμία-διέγερση-πορνογραφία. Οπότε, στη φωτογραφία ως "τέχνη" (ας πούμε), προτιμώ το αντρικό γυμνό, το οποίο κυκλοφορεί (και) με αισθητικές αξιώσεις τα τελευταία 2400 χρόνια τουλάχιστον. Με το αντρικό γυμνό μπορώ να πω "κοίτα τι φωτογραφία τράβηξε ο πούστης!" με το γυναικείο είτε θα πω "ωωωω, να μια δρυάδα!" (δείτε ας πούμε κι εδώ) είτε θα αρχίσουν να φουσκώνουνε τα δέντρα (που λέει κι η Κουρούνα).
Ίσως επειδή την ώρα κείνη δεν σκέφτομαι αποφθέγματα του Νόβαλις, η απολίτιστη, και δεν μπορώ εύκολα να τα συμβιβάσω με την εικόνα.
Καλά, άλλο η φαντασία, άλλο η πράξη, άλλο η ανάμνηση κι άλλο να κλέβεις κι από τα τρία για να στήσεις μιαν αναπαράστασή τους.
Για το κουρεματάκι συμφωνώ. Τα έχει πει κι ο Κουκουζέλης αυτά, όμως.
Για να κριτικολογήσω, για μένα η πιο εμπνευσμένη σκήνη της ταινίας είναι αυτό το ιντερλούδιο με τους καπνούς και τα μπουζουκονταγλάν, που μοιάζει σαν αντιπυρική ζώνη του δημόσιου, αποψιλωμένη, που κόβει στη μέση τους δρυμούς του ιδιωτικού.
Αυτά...
Όχι 37 ποστς, ασκούς του Αιόλου μπορείς να ανοίξεις με αυτές τις κουβέντες. Να πω μόνο πως μου φαίνεται κάπως βάναυσος ο χοντρικός διαχωρισμός της φωτογραφίας του γυναικείου γυμνού σε 2 κατηγορίες, το Ωραίον και το Διεγερτικόν. Που θα κατέτασσες πχ τις φωτό του Δρα Σποκ, ή τόσες άλλες που απεικονίζουν lived-in γυναικεία σώματα τα οποία απέχουν αρκετά από την εικόνα και των δυο κατηγοριών, ξέρεις για ποιό είδος φωτογραφίας μιλάω. Ενδεχομένως η αντρική ματιά να τα κατατάσσει αυτόματα έτσι, αν και δεν πιστεύω πως με το γυμνό γυναικείο σώμα εκφράζεις μόνο 2 έννοιες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την άλλη, δεν είμαι καμία εξπέρ: στη "Δημόσια Γυναίκα", όταν έπαθε καρδιακό ο τύπος βλέποντας την αείμνηστη Βαλερί Καπρίσκι να χορεύει τσίτσιδο χορό μαινάδας, νόμιζα πως πέθανε από φόβο - ήμουν και μικρή τότε και η όλη σκηνή μου φαινόταν απλώς τρομακτική. Τα αγόρια της παρέας με διαφωτίσανε τάχιστα, κατηγορία β', πράγμα που υποβίβασε το επεισόδιο αυτομάτως σε ανέκδοτο.
Υποσημείωση: πολλά έχει πει ο Κουκ-λε-μαιτρ τελικά.
Να πω μόνο πως μου φαίνεται κάπως βάναυσος ο χοντρικός διαχωρισμός της φωτογραφίας του γυναικείου γυμνού σε 2 κατηγορίες, το Ωραίον και το Διεγερτικόν. Που θα κατέτασσες πχ τις φωτό του Δρα Σποκ, ή τόσες άλλες που απεικονίζουν lived-in γυναικεία σώματα τα οποία απέχουν αρκετά από την εικόνα και των δυο κατηγοριών, ξέρεις για ποιό είδος φωτογραφίας μιλάω. Ενδεχομένως η αντρική ματιά να τα κατατάσσει αυτόματα έτσι, αν και δεν πιστεύω πως με το γυμνό γυναικείο σώμα εκφράζεις μόνο 2 έννοιες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒάναυσος ίσως αλλά (για μένα) υπαρκτός ο διαχωρισμός σε 'ωραίο' και 'διεγερτικό' γυναικείο γυμνό. Δεν είναι τυχαίο ότι για μένα (και τους ομοίους μου) πρέπει να έχεις ανοικειωμένες εικόνες γυναικείου γυμνού (σαν αυτές που αναφέρεις ή σαν αυτές της Arbus ή του Samaras) για να δεις την 'Τέχνη'.
Δεν πρόκειται πάντως για δύο 'έννοιες', παρά για δύο αρχικές-ενστικτώδεις αντιδράσεις. Μεγάλα παιδιά είμαστε, μπορούμε (αν χρειαστεί κι αν γίνεται) να πάμε πέρα από το διεγερτικό-καυλωτικό. Και πόσο δυνατή η συγκυρία όταν αυτά τα δυο συμπίπτουν!
Έτσι κι αλλιώς, πέρα από το Ωραίο λίγοι μπορούν να πάνε. Πάντως εγώ όχι.
(Καλά, πέθανε η Καπρίσκι; Που την έβλεπα στην αφίσσα τη ζωγραφιστή έξω από το Σινέ Ζήνα όταν έπαιζε το Δημόσια Γυναίκα και κάτι μέσα μου κάτι μου έκανε;)
αυτά τα δυο
ΑπάντησηΔιαγραφή"το Ωραίο και το Διεγερτικό" δηλαδή. Συγγνώμη: νύστα.
Η Καπρίσκι ζει (νομίζω τουλάχιστον). Χρησιμοποίησα τη λέξη με την έννοια αλησμόνητη, mea culpa :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαραθετω κομματια απο το κειμενο που εγραψε για την ταινια ο ΓΙΩΡΓΟΣ-ΙΚΑΡΟΣ ΜΠΑΜΠΑΣΑΚΗΣ "Πολύτιμο Τρίπτυχο για τον Αυτοερωτισμό". Στην καθημερινή ζωή τον αποσιωπούν, όταν δεν τον χλευάζουν. Τον περιβάλλει μία ομίχλη ατιμίας, ύβρεων, χοντρών αστεϊσμών, βάναυσης υποτίμησης. Πρόκειται για τον αυνανισμό, τον αυτοερωτισμό, και όλοι ξέρουμε πώς αντιμετωπίζεται ακόμα και σήμερα...........η Ρικάκη επιχειρεί μία σπουδή στον αυτοερωτισμό μέσα από την κάμερα. Επιλέγει τη χρήση μέσων και τρόπων που θα ακυρώσουν την καταλαλιά που σφυροκοπάει τον αυτοερωτισμό και την ανάδειξη της βαθιά ανθρώπινης σημασίας του...... Το φιλμ «Κατά μόνας ηδονές» είναι .... αναθεώρηση της αντίληψής μας για τον αυτοερωτισμό, να τον απαλλάξουμε από τα κάκαδα των χύδην ηλιθιοτήτων και βαναυσοτήτων, να νιώσουμε την ποίηση που τον περιβάλλει, να καταλάβουμε την ουσιώδη σημασία του, αυτήν της τερπνής ανακάλυψης του εύφορου δυναμικού μας για έρωτα και για αγάπη, για ίμερο και δοτικότητα, για γνώση πλήρη του εαυτού μας και για άφοβο άνοιγμα προς το αίνιγμα του άλλου. Μόνο ο Διόνυσος βασιλεύει, μας θυμίζει με την τέχνη της η Λουκία Ρικάκη. Τα άλλα δεν είναι παρά μακιγιάζ. Και αξίζει να χαρούμε τη ζωή χωρίς ψιμύθια πια, με τα μάτια ανοιχτά, και με τις αισθήσεις πρόθυμες και έτοιμες να δεχτούν το δώρο του ρόδου που είναι αυτός που αγαπάμε και μας αγαπάει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικα, δεν χρειαζομαι να συμπληρωσω η να σχολιασω κατι. Διοτι απλα ειμαι γυναικα. Γνωριζω . Το σωμα μου. Το οικοδομημα στο οποιο κατοικω. Ευχαριστω Λουκια Ρικακη για τους κοπους σου, καρποι των οποιων ειναι οι ταινιες σου.Παντα triggers για συζητησεις,αναλυσεις..ετσι για να μην σκουριαζει ο νους , η σκεψη, τα δακτυλα..στο σωμα και στο πληκτρολογιο!!
Τι ωραίο που είναι το δίκτυο! Από το blog Της Λουκίας Ρικάκη ήρθα εδώ και χαίρομαι που κάποιος έχει εμπνευστεί τόσο από τον Κύριο του Φωτός!
ΑπάντησηΔιαγραφή