Για τις εκλογές έγραψα στο περιοδικό Μόνο που κυκλοφορεί.
Θέλω να συμπληρώσω τα εξής, στον δρόμο για το πραγματικό μου θέμα, που είναι η κιόλας ξεχασμένη αυτοκτονία του Δημήτρη Χριστούλα.
Πρώτον, υπάρχει κόσμος στα -άντα που θα ψηφίσει ΠΑΣΟΚ συνειδητά, μια και το Κίνημα απαρτίζεται από ανθρώπους δοκιμασμένους στην εξουσία. Ακούγεται βαθύτατα σαρκαστική η προηγούμενη πρόταση, αλλά είναι κι αυτό μια στάσις, νιώθεται. Για κάποιους. Που εξακολουθούν να έχουν και καλώς έχουν πολιτικά δικαιώματα. Κραυγές τύπου "αυτά τα ζώα ψηφίζουν" είναι πολποτισμός.
Δεύτερον, σε αυτό το μπλογκ γκρινιάζω για πάνω από εφτά χρόνια ότι λόγω ζαβής Παιδείας σε αυτόν τον τόπο οι πολιτικές επιλογές εκφράζονται σαν διλήμματα, συνήθως εκβιαστικά. Ξεκινάμε από το "Λαοκρατία ή Βασιλιά", πάμε στο "ή εγώ ή τα τανκς", κάνουμε μια στάση στο "Μνημόνια ή πείνα"... Απλώς να πω ότι πληρώνουμε πλέον ακριβά την αποστροφή του εκπαιδευτικού συστήματος προς την αναλυτική σκέψη και την κριτική σκέψη, για προφανέστατους λόγους: όποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά και δε μασάει κουτόχορτο για πολύ. Επειδή το κουτόχορτο (πολιτικό και εθνικιστικό-πατριωτικό) είναι το σανό που μας ταΐζει η ελληνορθόδοξη (πατριωτίζουσα κι αριστερίζουσα) ιδεολογία, ε, καταλαβαίνετε.
Τρίτον, ήθελα να συμπληρώσω κάτι σχετικά με τον αντιδημοκρατικό χαρακτήρα αστείων του τύπου "κλειδώστε τους ηλικιωμένους σπίτι για να μην ψηφίσουνε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ". Σ' αυτό (αλλά και στο προηγούμενο) με πρόλαβαν. Να πω μόνον το εξής: το να κλειδώσεις κάποιον πολίτη (δε μιλάμε δηλαδή για αντιπροσώπους, βουλευτές, γερουσιαστές, δημάρχους κτλ. -- οι οποίοι στο κάτω-κάτω εκπροσωπούν άλλους, δηλαδή εσένα) στο σπίτι για να μην ψηφίσει στις εθνικές εκλογές είναι βαθύτατα αντιδημοκρατική ιδέα. Αν ζοριστώ πολύ, μπορώ να τη σκεφτώ ως ενδεχομένως επαναστατική. Αλλά έτσι μίζερα θα γίνει η επανάσταση των χίψτερ, ρε παιδιά;
Αν πάντως θέλετε να κάνετε σωστές επαναστατικές δουλειές, κλειδώστε άλλη μια κατηγορία ανερμάτιστων και αφελών στα σπίτια τους, τους επαρχιώτες: Α' Β' Αθηνών, Α' Θεσσαλονίκης και Α' Β' Πειραιώς φτάνουνε και περισσεύουν -- οι υπόλοιποι πίσω από τον ήλιο ζούνε, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ ψηφίζουνε.
Διαβάζα λοιπόν για τις εκλογές: για το σκάρτο εκλογικό σύστημα που πριμοδοτεί το πρώτο κόμμα και όχι μόνο με αποχές, λευκά και άκυρα. Παρακολουθώ τις εκ του πονηρού επιθέσεις του τύπου κατά του ΣΥΡΙΖΑ, και του Τσίπρα (ο οποίος ωστόσο χρειάζεται επειγόντως τη βοήθεια του Τάλω, ιδίως όταν λ.χ. παινεύει το δάνειο που πήρε η Κύπρος από τη Ρωσία και κάτι τέτοια). Θυμήθηκα την κηδεία του Δ. Χριστούλα: θα έπρεπε λοιπόν να απαγορεύεται στους γέρους να αυτοκτονούνε για πολιτικούς λόγους.
Η αυτοκτονία του Χριστούλα είναι από τα κορυφαία πολιτικά γεγονότα της γενιάς μας, υποκατάστατο μιας εξέγερσης που δεν έγινε, φυσική συνέπεια πραγματικής αγανάκτησης για την κατάσταση υποτέλειας στην οποία μάς έφερε το διεφθαρμένο και παράλληλα ανίκανο πολιτικό σύστημα. Η κηδεία του, στην οποία πήγα για να νιώσω κι εγώ το θρόισμα του παλτού της Ιστορίας, το βάδισμα της Ελευθερίας (κι εσύ αθάνατη εσύ θεία, που ό,τι θέλεις ημπορείς...) έκανε σαφή τρία πράγματα:
α. Την επιτακτική ανάγκη για σοβαρό και στιβαρό πολιτικό λόγο αλλά και σοβαρή θεωρητική συγκρότηση στις όποιες αυτο-οργανωτικές ή αντιστασιακές ή εξεγερτικές προσπάθειές μας. Ο αλληλεγγυισμός είναι απλώς ανεπαρκής, ενώ ο συναισθηματισμός σκοτώνει -- και κυριολεκτικά πλέον, αφού γίνεται άλλοθι του σοβαρού αγώνα. Στην κηδεία έκαναν σώου αυτάρεσκοι μίκηδες, αφελώς και εκ του ασφαλούς αντιμνημονιακοί πατριώτες, ενώ έπαιξε πολύ και η ρητορεία των νεκρών που μεταφυσικώς θα φέρουν τη μεταφορική πολιτική Ανάσταση (δείτε και αυτό το βιβλίο). Μόνον η κόρη του Χριστούλα στον επικήδειό της έθεσε στα σωστά συμφραζόμενα την πολιτική πράξη του πατέρα της.
β. Την πλήρη μαλάκυνση της ευρύτερης κομμουνιστικής αριστεράς, όπως διαφαίνεται από τη ρητορική της. Την καπιταλιστική αγριότητα του 2012 δεν την πολεμάς με αγκυλωμένες ρητορικές του 1936 και του 1944 (στο Πολυτεχνείο δεν έφτασαν οι σύντροφοι ακόμα).
γ. Κατ΄επέκταση, την κυνική αγριότητα των μέσων στο πώς χειρίστηκαν το θέμα· επίσης, την ταξική τους στράτευση εναντίον οποιασδήποτε πράξης, ιδέας ή κίνησης υπονομεύει τις επιλογές της ελίτ: την οικειοθελή και ελλιπώς διαπραγματευμένη υπαγωγή στο Μνημόνιο, τις ρητορικές του κίβδηλου ορθολογισμού (ακόμα ένας κύκλος καπήλευσης του Διαφωτισμού, πολίτες), τον ενστερνισμό της απαραίτητης πολιτικής υποτέλειας, την αποσιώπηση της εξαθλίωσης.
Αυτά τα λίγα και σκόρπια.
Θέλω να συμπληρώσω τα εξής, στον δρόμο για το πραγματικό μου θέμα, που είναι η κιόλας ξεχασμένη αυτοκτονία του Δημήτρη Χριστούλα.
Πρώτον, υπάρχει κόσμος στα -άντα που θα ψηφίσει ΠΑΣΟΚ συνειδητά, μια και το Κίνημα απαρτίζεται από ανθρώπους δοκιμασμένους στην εξουσία. Ακούγεται βαθύτατα σαρκαστική η προηγούμενη πρόταση, αλλά είναι κι αυτό μια στάσις, νιώθεται. Για κάποιους. Που εξακολουθούν να έχουν και καλώς έχουν πολιτικά δικαιώματα. Κραυγές τύπου "αυτά τα ζώα ψηφίζουν" είναι πολποτισμός.
Δεύτερον, σε αυτό το μπλογκ γκρινιάζω για πάνω από εφτά χρόνια ότι λόγω ζαβής Παιδείας σε αυτόν τον τόπο οι πολιτικές επιλογές εκφράζονται σαν διλήμματα, συνήθως εκβιαστικά. Ξεκινάμε από το "Λαοκρατία ή Βασιλιά", πάμε στο "ή εγώ ή τα τανκς", κάνουμε μια στάση στο "Μνημόνια ή πείνα"... Απλώς να πω ότι πληρώνουμε πλέον ακριβά την αποστροφή του εκπαιδευτικού συστήματος προς την αναλυτική σκέψη και την κριτική σκέψη, για προφανέστατους λόγους: όποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά και δε μασάει κουτόχορτο για πολύ. Επειδή το κουτόχορτο (πολιτικό και εθνικιστικό-πατριωτικό) είναι το σανό που μας ταΐζει η ελληνορθόδοξη (πατριωτίζουσα κι αριστερίζουσα) ιδεολογία, ε, καταλαβαίνετε.
Τρίτον, ήθελα να συμπληρώσω κάτι σχετικά με τον αντιδημοκρατικό χαρακτήρα αστείων του τύπου "κλειδώστε τους ηλικιωμένους σπίτι για να μην ψηφίσουνε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ". Σ' αυτό (αλλά και στο προηγούμενο) με πρόλαβαν. Να πω μόνον το εξής: το να κλειδώσεις κάποιον πολίτη (δε μιλάμε δηλαδή για αντιπροσώπους, βουλευτές, γερουσιαστές, δημάρχους κτλ. -- οι οποίοι στο κάτω-κάτω εκπροσωπούν άλλους, δηλαδή εσένα) στο σπίτι για να μην ψηφίσει στις εθνικές εκλογές είναι βαθύτατα αντιδημοκρατική ιδέα. Αν ζοριστώ πολύ, μπορώ να τη σκεφτώ ως ενδεχομένως επαναστατική. Αλλά έτσι μίζερα θα γίνει η επανάσταση των χίψτερ, ρε παιδιά;
Αν πάντως θέλετε να κάνετε σωστές επαναστατικές δουλειές, κλειδώστε άλλη μια κατηγορία ανερμάτιστων και αφελών στα σπίτια τους, τους επαρχιώτες: Α' Β' Αθηνών, Α' Θεσσαλονίκης και Α' Β' Πειραιώς φτάνουνε και περισσεύουν -- οι υπόλοιποι πίσω από τον ήλιο ζούνε, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ ψηφίζουνε.
Διαβάζα λοιπόν για τις εκλογές: για το σκάρτο εκλογικό σύστημα που πριμοδοτεί το πρώτο κόμμα και όχι μόνο με αποχές, λευκά και άκυρα. Παρακολουθώ τις εκ του πονηρού επιθέσεις του τύπου κατά του ΣΥΡΙΖΑ, και του Τσίπρα (ο οποίος ωστόσο χρειάζεται επειγόντως τη βοήθεια του Τάλω, ιδίως όταν λ.χ. παινεύει το δάνειο που πήρε η Κύπρος από τη Ρωσία και κάτι τέτοια). Θυμήθηκα την κηδεία του Δ. Χριστούλα: θα έπρεπε λοιπόν να απαγορεύεται στους γέρους να αυτοκτονούνε για πολιτικούς λόγους.
Η αυτοκτονία του Χριστούλα είναι από τα κορυφαία πολιτικά γεγονότα της γενιάς μας, υποκατάστατο μιας εξέγερσης που δεν έγινε, φυσική συνέπεια πραγματικής αγανάκτησης για την κατάσταση υποτέλειας στην οποία μάς έφερε το διεφθαρμένο και παράλληλα ανίκανο πολιτικό σύστημα. Η κηδεία του, στην οποία πήγα για να νιώσω κι εγώ το θρόισμα του παλτού της Ιστορίας, το βάδισμα της Ελευθερίας (κι εσύ αθάνατη εσύ θεία, που ό,τι θέλεις ημπορείς...) έκανε σαφή τρία πράγματα:
α. Την επιτακτική ανάγκη για σοβαρό και στιβαρό πολιτικό λόγο αλλά και σοβαρή θεωρητική συγκρότηση στις όποιες αυτο-οργανωτικές ή αντιστασιακές ή εξεγερτικές προσπάθειές μας. Ο αλληλεγγυισμός είναι απλώς ανεπαρκής, ενώ ο συναισθηματισμός σκοτώνει -- και κυριολεκτικά πλέον, αφού γίνεται άλλοθι του σοβαρού αγώνα. Στην κηδεία έκαναν σώου αυτάρεσκοι μίκηδες, αφελώς και εκ του ασφαλούς αντιμνημονιακοί πατριώτες, ενώ έπαιξε πολύ και η ρητορεία των νεκρών που μεταφυσικώς θα φέρουν τη μεταφορική πολιτική Ανάσταση (δείτε και αυτό το βιβλίο). Μόνον η κόρη του Χριστούλα στον επικήδειό της έθεσε στα σωστά συμφραζόμενα την πολιτική πράξη του πατέρα της.
β. Την πλήρη μαλάκυνση της ευρύτερης κομμουνιστικής αριστεράς, όπως διαφαίνεται από τη ρητορική της. Την καπιταλιστική αγριότητα του 2012 δεν την πολεμάς με αγκυλωμένες ρητορικές του 1936 και του 1944 (στο Πολυτεχνείο δεν έφτασαν οι σύντροφοι ακόμα).
γ. Κατ΄επέκταση, την κυνική αγριότητα των μέσων στο πώς χειρίστηκαν το θέμα· επίσης, την ταξική τους στράτευση εναντίον οποιασδήποτε πράξης, ιδέας ή κίνησης υπονομεύει τις επιλογές της ελίτ: την οικειοθελή και ελλιπώς διαπραγματευμένη υπαγωγή στο Μνημόνιο, τις ρητορικές του κίβδηλου ορθολογισμού (ακόμα ένας κύκλος καπήλευσης του Διαφωτισμού, πολίτες), τον ενστερνισμό της απαραίτητης πολιτικής υποτέλειας, την αποσιώπηση της εξαθλίωσης.
Αυτά τα λίγα και σκόρπια.
αναλυτικη η κριτικη, εγω την αποκαλω επιστημονικη σκεψη. με την εννοια ο,τι κτιζεται πανω στην ορθολογικη αξιολογηση των δεδομενων αλλα και την αξιολογηση της αξιοπιστιας των δεδομενων. ενας - οποιος- λαος θα καταφερνε με την καταλληλη παιδεια να διαθετει τετιοιου ειδους σκεψη το εκλογικο του σωμα, θα μπορουσε με τη βοηθεια της τεχνολογιας/ιντερνετ να εχει πραγματικη δημοκρατια. με την εννοια του οι αποφασεις για τα πιο σημαντικα θεματα να παιρνονται απευθειας απο το ιδιο το εκλογικο σωμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήουτοπια μαλλον. γιατι οι φορεις της εξουσιας προερχονται απο τα κομματα που ειναι οι μεσαζοντες, και αυτο δεν ειναι στο συμφερον τους.
οσο για την αυτοκτονια, ως πολιτικη πραξη. για εμενα προσωπικα, δεν παει να ειναι μια πραξη κινητοποιημενη απο το συναισθηματικο κυριως περιεχομενο του αυτοχειρα, απευθυνομενη στο συναισθημα των επιζωντων.
νομιζω αλλωστε πως οι ελληνες σα λαος τα παμε καλυτερα με την ποιηση παρα με την επιστημη η με την ιστορια..
donnabella
Ω!Υποκλίνομαι!!
ΑπάντησηΔιαγραφή"Αν πάντως θέλετε να κάνετε σωστές επαναστατικές δουλειές, κλειδώστε άλλη μια κατηγορία ανερμάτιστων και αφελών στα σπίτια τους, τους επαρχιώτες: Α' Β' Αθηνών, Α' Θεσσαλονίκης και Α' Β' Πειραιώς φτάνουνε και περισσεύουν -- οι υπόλοιποι πίσω από τον ήλιο ζούνε, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ ψηφίζουνε."
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί όλοι οι φωτισμένοι Αθηναίοι ζείτε μόνο στο Ιντερνέτ (σικ) ; Γιατί στην πραγματική ζωή οι καθυστερημένοι επαρχιώτες έχουμε την ατυχία να συναντούμε μόνο τους (φαντάζομαι ελάχιστους) καθυστερημένους συμπολίτες σας; Γιατί στα επαρχιακά πανεπιστήμια οι φανατικότεροι Δαποπασπίτες είναι από τας Αθήνας; Γιατί η Χ. Α. δεν έβγαλε δημοτικό σύμβουλο στην οπισθοδρομική Φλώρινα, τη χουντική Σπάρτη, την άγρια Κομοτηνή και την (απαπά, κελ ντεκανάνς!) Σητεία;
Ελπίζω σε αυτές τις εκλογές να μας σώσετε όλους, αγαπητοί Πρωτευουσιάνοι. Σας ευχαριστούμε, σας αγαπάμε, δεν ξέρουμε πώς θα είναι η ζωή μας χωρίς εσάς και τη lifo*, σας έχουμε ανάγκη!
Μετά σεβασμού,
Μήτσος Χιλλιμπίλλης.
*"Η lifo σας γαμάει κωλόβλαχοι", από κοινωνικό μήνυμα πεφωτισμένου αθηναίου χίπστερ (Σραόσα; ) σε τοίχο στη Λάρισα.
Για σαρκασμό πρόκειται...
Διαγραφή"Καπιταλιστική αγριότητα"; Όρος του 1936 μοιάζει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράψτε 'disaster capitalism' ή 'δόγμα του σοκ'.
ΔιαγραφήΝα κάνω μια προβοκατόρικη ερώτηση. Διαβάζω στο κείμενο λέξεις όπως επανάσταση , αντίσταση , εξέγερση. Να υποθέσω λοιπόν ότι σε περίπτωση που το εκλογικό αποτέλεσμα δεν σας βολεύει, δεν θα το αποδεχτείτε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ. : τι σημαίνει πολποτισμός ?
Πολποτισμός είναι μία από τις πολλές παρακατθήκες του Πολ Ποτ στην ανθρωπότητα: να στερείς (τουλάχιστον) πολιτικά δικαιώματα από άτομα και ομάδες με βάση αν είναι πολύ βλάκες, πολύ έξυπνοι, λάγνοι, μαγαζάτορες, υπέρβαροι κτλ.
ΔιαγραφήΑν εμένα προσωπικά δε με 'βολεύει' (εμένα, ως Σρ.) το αποτέλεσμα, θα πάρω "το αυτόματο', που λέει κι η μάνα μου, ή και την όμορφη πατρόνα, ό,τι εύκαιρο, και θα πάρω όσους περισσότερους μπορώ στον τάφο μαζί μου.
Κόβω τον σαρκασμό, είδατε και τι έγινε πιο πάνω: Αν, ελέω του εκλογικού νόμου "Μικρό κόμμα κερνάει - Πρώτο κόμμα πίνει" σχηματιστεί μια κυβέρνηση υποτέλειας, εξανδραποδισμού και εξαθλιωτικής πολιτικής με βάση το 35% των έγκυρων ψήφων, φρονώ ότι υπάρχει κανονική νομιμοποίηση για συνεχή αντίσταση και εξέγερση. Την αυτο-οργάνωση τη θεωρούσα πάντοτε αδήριτη κοινωνική αναγκαιότητα, αλλά αυτό είναι άλλη μεγάλη κουβέντα.
Σ'ευχαριστώ για την επεξήγηση.
ΔιαγραφήΚατά τα λοιπά, η άποψη σου κατά τη γνώμη δεν είναι ούτε συνεπής ούτε δημοκρατική.
Εξηγούμαι : εάν εξαρχής έλεγες ότι δεν αναγνωρίζεις το εκλογικό αποτέλεσμα , όποιο κι αν είναι αυτό , θα περιοριζόμουν να χαρακτηρίσω την άποψη αυτή αντιδημοκρατική για τους λόγους που αναφέρω παρακάτω. Αυτή τη στιγμή όμως , δηλώνει ότι ο εκλογικός νόμος δεν είναι για σένα πρόβλημα και συνεπώς θα αναγνωρίσεις το εκλογικό αποτέλεσμα , αρκεί φυσικά να προκύψει το αποτέλεσμα που εσύ επιθυμείς. Εάν όμως το αποτέλεσμα δεν είναι βολικό , θα χρησιμοποιήσεις τον εκλογικό νόμο ως άλλοθι της μη επικράτησης του επιθμητού αποτελέσματος.
Εξάλλου, θα συμφωνήσω μαζί σου ότι το τρέχον εκλογικό σύστημα είναι όχι απλά πλειοψηφικό (μη αναλογικό ) αλλά και έτι περαιτέρω ακατάλληλο για την τρέχουσα πολιτική συγκυρία του κατακερματισμένου κομματικού περιβάλλοντος. Αυτό συνομολογείται απ'όλους- ακόμη και από τους συστημικούς . Άλλο όμως να συνομολογείς ότι οι όροι του παιχνιδιού που λέγεται αντιπροσωπευτική δημοκρατία είναι προβληματικοί - και επιβεβλημένο είναι να αλλάξουν - και άλλο να διακηρύσσεις ότι δεν παίζεις καθόλου ή θα παίξεις αλλά δεν πρόκειται να αποδεχτείς την ήττα σου - σαν τα παιδάκια. Το αποφασιστικής σημασίας αυτονόητο επιχείρημα στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι ο τρέχων - κακός- εκλογικός νόμος ψηφίστηκε σύμφωνα με το σύνταγμα και με την απαιτούμενη πλειοψηφία βουλευτών , η οποία απηχεί την πλειοψηφία και του εκλογικού σώματος σε μια αντιπροσωπευτική δημοκρατία.
Δεν έχω παρά δύο διευκρινίσεις: ως μεμονωμένος πολίτης δεν έχω ούτε αρμοδιότητα ούτε νομιμοποίηση να (μη) δεχθώ το εκλογικό αποτέλεσμα.
ΔιαγραφήΕπίσης, δε λέω ότι δε θα παίξω ή δεν παίζω. Λέω μόνον ότι το όποιο εκλογικό αποτέλεσμα δεν μπορεί να γίνει διακαιολογία για να παύσουν οι κοινωνικοί αγώνες. Παράδειγμα: αν γίνει η τρελή ανατροπή και σχηματιστεί κυβέρνηση που θα αντιπροσωπεύει λ.χ. το 70% των έγκυρων ψήφων, στην οποία τα λεγόμενα αντιμνημονιακά κόμματα παλινωδήσουν και υπογράψουν ένα τρίτο Μνημόνιο τον Ιούλιο, θα είναι το 70% (και δεν ξέρω πόσες έδρες) άλλοθι να κάτσουμε σπίτια μας;
Φίλε μου , νομίζω ότι κάποτε πρέπει να αφήσουμε τους αγώνες και να πιάσουμε δουλειά. Αυτοί οι αγώνες στους οποίους- με γεια σου με χαρά σου- πιστεύεις και στους οποίους καλείς και μετά τις εκλογές έστω κι αν το εκλογικό αποτέλεσμα δεν τους δικαιώσει , ισοδυναμούν , κατά τη γνώμη μου , με αμφισβήτηση του εκλογικού αποτελέσματος και κατ'επέκταση της δημοκρατίας.
ΔιαγραφήΑλλά ΟΚ , δημοκρατία έχουμε και όλες οι γνώμες χωράνε.
Φίλτατε, αγώνες δε γίνονται για διάλειμμα από τη δουλειά, εκτός και εάν είναι κανείς παλαιοσυνδικαλιστής που θέλει να σωρεύει προνόμια στους υπαλλήλους ΔΕΗ, ΟΤΕ, Ολυμπιακής, τραπεζών κτλ. Μόνο που πλέον οι αγώνες είναι προϋπόθεση επιβίωσης. Μαζί με τη δουλειά, οπωσδήποτε. Αλλά η δουλειά δεν είναι το σώφρον αντίθετο των αγώνων.
ΔιαγραφήΔεν έχω πεισθεί ότι η αυτοκτονία του Χριστούλα ήταν πολιτική.Ωστόσο έχω πεισθεί ότι τα τηλεοπτικά μέσα και η κόρη του εκμεταλλεύτηκαν το θάνατο του ανθρώπου με απόλυτη ιδιοτέλεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε εγώ έχω πεισθεί ότι ο Γεωργάκης αυτοπυρπολύθηκε λόγω Χούντας. Μπορεί να κόπηκε σε κανα μάθημα. Μπορεί να του είπε καμμιά ιταλίδα αλόγα ότι έχει μικρή πουλί. Για να μην πω για εκείνον τον βιετναμέζο καλόγερο που αυτοπυρπολύθηκε: έτσι μέσα από τις φλόγες για λίγο πουστάρα αγχωμένη τον έκοψα. Δε θα μάθουμε ποτέ.
ΔιαγραφήΌσο για τα μέσα, όντως μας πήραν τ' αυτιά με το "πάλης ξεκίνημα, νέοι αγώνες".
Η αυτοκτονία είναι σχεδόν πάντα αποτέλεσμα βαριάς κατάθλιψης χρόνιας ή οξείας και η κατάθλιψη δημιουργείται στην παιδική ηλικία.Μια καταθλιπτική κατάσταση μπορεί να εκδηλωθεί από μόνη της ή και από κάποιους εξωτερικούς παράγοντες αλλά δεν αυτοκτονεί κανείς μόνο από φτώχεια.Η αυτοθυσία δεν αρκεί να αφιπνήσει γιατί την ακολουθούν άνθρωποι φανατικοί και σπάνια συμφωνεί μαζί τους χωρίς να παραβιάσει τη λογική.
Διαγραφήαφυπνίσει,ήθελα να γράψω αλλά ξέφυγα
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ SRAOSHA,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτό τεύχος 7/24-4-12 του ''ΜΟΝΟΝ'', που τυχαία έπεσε στα χέρια μου κι όπου διάβασα μ' ευχάριστη έκπληξη Γρηγ.Ρουμπάνη [-πρέπει να συνυπηρετήσαμε στο Υγειον/κό σώμα, 1983-] και Τάσσο Παππά-''Ελευθεροτυπία''-, να μου επιτρέψεις, όντας στον ίδιο πολιτικό χώρο, μιά παρατήρηση στο καλό άρθρο σου ''Περνώντας οικογενειακά το προεκλογικό Πάσχα'' [σελ. 19]:
''... η είσοδος πολλών βουλευτων από την Αριστερά, ...θα αναγκάσει το Κ.Κ.Ε.να επανεξετάσει τη σταλινική σαρία του...''
Επειδή, παρότι συνταξιούχος Ο.Τ.Ε. κι εγώ, και συμφωνώντας για το συντηρητισμό της ''τάξεώς μας'', έχω μολοταύτα διαβάσει κάμποσο, θα διαφωνήσω κάθετα. Θά μπορούσα και να βάλω στοίχημα για την μονολιθικά άκαμπτη, μακροπρόθεσμα κυρίως, στάση αυτού του αντιδραστικού απολιθώματος [Κ.Κ.Ε.].
Αν δηλαδή παρεκκλίνει έστω και κατά ...τρίχα, απ' τα θέσφατα του Λενινισμού-σταλινισμού-μπρεζνιεφισμού, εμένα να μήν μου τρυπήσεις τη μύτη, αλλά να μου πάρεις τα σχετικά μου βιβλία του Ψυρούκη, Άγη Στίνα[Πρίφτη], όλον τον Κ. Καστοριάδη, την ιστορία της Ισπανικής επανάστασης [Άμπελ Πάζ], κ.ά.
Όπως έγραφε παλιά η Ελευθεροτυπία σε συνέντευξη του Χ. Φλωράκη :
"...εμένα, άμα ακούω τη λέξη ''ανανέωση'' με πιάνει ανατριχίλα'' [ ''ανανέωση'' φυσικά σημαίνει Ντούμπτσεκ-Τσεχοσλοβακία, ΄σχίσμα Βουκουρεστίου, ΚΚΕ Εσωτερικού, αντισταλινική αυτοκριτική, αντιΖντανωφισμός στην ''Επιθεώρηση Τέχνης''-για μάς τους παλιότερους- κτλ... ο νοών νοείτω]
Τά ίδια σχολίασα και στην έξοχη Περιεκτική Δημοκρατία του πολύ καλού Τ. Φωτόπουλου, όπου χαιρέτιζε τη συστράτευση στο αντιμνημονιακό μέτωπο με το ...Κ.Κ.Ε. [!] Του κατέστησα σαφές πως πρόκειται ούτε γιά ''δημοκρατικό''[εξισωτικό], κάθε άλλο δέ παρά πραγματικό ''κομμουνιστικό'' φυσικά, παρά για σαφώς αυτοκρατορικό κόμμα. Πού θέλει να επιβάλλει την μονοκρατορική εξουσία του σ' ολόκληρη την κοινωνία, μά και στη σκέψη όλων, πολιτών τε και συντρόφων. Ο λύκος δεν αλλάζει. Εξάλλου μπορείς να δηλώνεις ''με το λαό'', ''κομμουνιστής'', εξισωτιστής'', ''γνήσιος ερμηνευτής των Μάρξ και Λένιν'' κτλ. Είσαι όμως πράγματι τέτοιος ; Όχι. Άς θυμηθούμε την ξύλινη γλώσσα απ' το 1925 και μετά, την απαγόρευση διαφωνιών, τους ΖαχαριαδοΚούτβηδες 1934-.., την Καζέρτα, τον εμφύλιο, τον Ψαρρό, τον ..''προδότη Σιάντο πράχτορα των Αγγλων'', την υπόθεση Γιαννούλη στο Γράμμο, την έξωση Βαφειάδη, το Μπούλκες, τα γεγονότα της Τασκένδης-1953-.. την κρυφή φίμωση Ε.Δ.Α. απ' τους σκληροσταλινικούς του εξωτερικού, τη λογοκρισία στην 'Επιθ/ση Τέχνης' [όπως παραπάνω]κι εν τέλει,
ΤΟΥΣ '' ΤΡΙΑΚΟΣΟΥΣ ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ'' [ Νοέμβρης 1973] : αυτό το τελευταίο είναι το φοβερότερο για μένα και δε χρειάζεσαι άλλο.
Μέ χαιρετισμούς,
ΚOSTAS TRENT,
Ζωγράφου, Αθήνα.
Aγαπητέ SRAOSHA,
ΑπάντησηΔιαγραφήΘά μου επιτρέψετε, δευτερολογώντας,
επειδή προειδοποίησα πως το Κ.Κ.Ε. άν ήθελε αναρριχηθεί στην εξουσία, αφού εκτοπίσει κάθε άλλο συνεργαζόμενο κόμμα, αφού καπελλώσει κάθε συνδικάτο με σκληρά κόκκινα συνδικαλιστικά ρομπότ-ελεγκτές, αφού επιβάλλει μονοκομματική διχτατορία σε νομοθ-βουλευτ-δικαστ. εξουσία, στρατό, σ' αστυνομία, ειδικά, [μόνο που θ' αποκαλείται ''Λαική Αστυνομία των ...εργαζομένων'' πιά {!} , σε κόμματα, τύπο, πολιτισμό, σ' απαξάπαντες τους κρατικούς αλλά και κοινωνικούς οργανισμούς και συλλογικότητες, αφού λογοκρίνει κάθε άρθρο και σκέψη εντός κι εκτός ....''ελληνοσοβιετίας'' θα γεμίσει την τελευταία με στρατόπεδα συγκέντρωσης αντιφρονούντων.Αφού πρώτα τους λασπολογήσει και κατασπιλώσει με τον παραστρατιωτικό και κομματικό και χαφιέδικο μηχανισμό του.Όπως έκανε με τον Τρότσκυ {*}, το Μπουχάριν κττ.
[ {*} : Όχι ΄πως έχω και πολλή συμπάθεια δά με τον παραπάνω ...δημιουργό του λεγόμενου ''Κόκκινου στρατού''[μπολσεβικικού], που, εκτελούσε μ' εκτελεστικά αποσπάσματα τους απεργούς συνδικαλιστές κι εργάτες των ρώσικων σιδηροδρόμων, θέριζε με πολυβόλα τους πρωτοπόρους ναύτες και φαντάρους στην περίφημη Κρονστάνδη -Μάρτη του 1921- κ.ά... ]
Φυσικά δεν βάζω αυτη τη ''νέα γραφειοκρατική εκμεταλλεύτρια τάξη'' [Κ.Καστοριάδης] και τσουβαληδόν το Κ.Κ.Ε., στο ίδιο τσουβάλι με τόν εξίσου επίφοβο δυτικό καπιταλισμό. Τους χώνω σε διαφορετικά τσουβάλια.Όπου ανήκουν όσα συστήματα τάχθηκαν ενάντια στην αγωνιζόμενη ανθρωπότητα.
Με χαιρετισμούς
για ένα μίνιμουν έστω, αντιμνημονιακού εκλογ. αποτελέσματος την ερχόμενη Κυριακή,
KOSTAS TRENT
Ζωγράφου, Αθήνα.
Πιστέψτε με, συμφωνώ απολύτως μαζί σας και σας εχυαριστώ που τεκμηριώνετε την απαισιοδοξία σας ιστορικά. Ωστόσο, δεν είναι όλο το Κόμμα τέτοιοι. Έτσι λένε όσοι ξέρουν, δηλαδή.
Διαγραφή