Παρασκευή, 3 Νοεμβρίου 2006

Τα σχολεία και τα ζώα

Επιτέλους! Ο Μπατ(α)ζανάκης Χοιροβοσκός ξαποσταίνει από το να "στρίβει δια του χριστιανικού αρραβώνος" (όπως είπε και μια ψυχή) και μας τα λέει ωραία και στα ίσα. Προσέξτε, ιδιαιτέρως, όσα λέει για τις ελίτ των 'καλών' σχολείων, θέμα λίγο ταμπού αλλά πολύ σημαντικό.

GatheRate

4 σχόλια:

  1. Πιθανά θα θεωρεί τα καλα σχολεία και τις ελίτ τους ώς καταστάσεις οι οποίες - θεωρητικά - δεν θα έπρεπε να υπάρχουν!

    Εχεις φράγκα πάς στο Harvard and you get a decent education.Νο φράγκα... στο Queen's College και κάνε το μάγκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιατί δεν θα έπρεπε να υπάρχουν τα καλά σχολεία; Ας αφήσουμε το εξωτερικό που ίσως δεν το ξέρουμε και τόσο καλά,ας ασχοληθούμε με τα δικά μας. Αν είχα παιδί, θα το πήγαινα στο Αρσάκειο. Δλδ, αν κατάλαβα καλά, το Αρσάκειο κακώς υπάρχει;

    Έπειτα, αν από το Αρσάκειο αποφοιτούν 100 μαθητές το χρόνο (παράδειγμα), πόσοι από αυτούς ανήκουν σε οικονομική ελίτ; Πόσοι θα λάβουν κυβερνητικές θέσεις;Έχουμε στοιχεία γιαυτά ή μιλάμε ως ιδεολογικά αντίθετοι των ελίτ;

    Αλλού γίνεται ο διαχωρισμός, Γεώργο. Ο διαχωρισμός υπάρχει ανάμεσα στα παιδάκια που έχουν μορφωμένους γονείς και τα επιτηρούν στο διάβασμα, τα πηγαίνουν στα μουσεία και στα θέατρα και στα άλλα που μένουν στο έλεος των δασκάλων και των καθηγητών. Όσα εξ αυτών πάνε στα καλά σχολεία που λες, έχουν μία παραπάνω πιθανότητα να προκόψουν αλλά χωρίς την οικογένεια να επιβλέπει εκτός από το να χρηματοδοτεί, το βλέπω κομμάτι δύσκολο αλλά όχι απίθανο.

    Οπότε, αν ακολουθήσουμε τη λογική σου, εκτός από τα καλά σχολεία που δεν θα έπρεπε να υπάρχουν, τότε τα μορφωμένα ζευγάρια δεν θα πρεπε να κάνουν παιδιά γιατί δημιουργούν ανισότητες στην κοινωνία και δεν κάνει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @αθήναιο:

    Ο διαχωρισμός υπάρχει ανάμεσα στα παιδάκια που έχουν μορφωμένους γονείς και τα επιτηρούν στο διάβασμα, τα πηγαίνουν στα μουσεία και στα θέατρα και στα άλλα που μένουν στο έλεος των δασκάλων και των καθηγητών.

    Κατ' αρχήν / κατ' αρχάς εξιδανικεύετε και δαιμονοποιείτε. Εξιδανικεύετε τη σπουδαιότητα της επιρροής της 'σωστής' οικογένειας. Δαιμονοποιείτε τους δασκάλους και τους καθηγητές, πολλές φορές το 'έλεός τους' είναι αυτό που ξυπνάει ή και θρέφει το μυαλό ενός παιδιού ή ενός νέου. Ας ανακόψουμε (προτού εδραιωθεί) την τάση να καταστήσουμε τους δασκάλους και τους καθηγητές μας τους νέους αποδιοπομπαίους τράγους, τους νέους ταρίφες, που φταίνε τάχα μου για όλα.

    Νομίζω πως επιπλέον συγχέετε την καλλιέργεια με την επιτυχία. Ταυτίζετε τα σχολεία στα οποία στέλνουν οι πλούσιοι γονείς τους γόνους τους με τα σχολεία που προσφέρουνε καλλιέργεια. Όμως δεν είναι η καλλιέργεια που απασχολεί τον Χοιροβοσκό (ή εμένα) στη συγκεκριμένη συγκυρία.

    Αυτό που θα πρέπει να μας απασχολεί είναι πως ο απόφοιτος του Κολλεγίου, λόγου χάρη, ή (για τη γενιά μου) του κραταιού Ζηρίδη δε χάνεται. Το θέμα δεν είναι η ύπαρξη ή όχι καλών σχολείων (Ανάβρυτα, Αρσάκειο, Γερμανικό, Μωραΐτη, τέως Βαρβάκειο, τέως Μαράσλειο, Πειραματικό και άλλα). Άλλωστε, δεν ταυτίζονται τα καλά σχολεία με τα θερμοκήπια των βλαστών της ελίτ.

    Αν η φοίτηση σε καλό σχολείο εγγυούνταν συμμετοχή στο κατεστημένο, τότε θα στέλναν οι ελίτ τα παιδιά τους σε ένα από τα παραπάνω ή και στο 1ο Λύκειο Κερατσινίου του Μητροπέτρου. Eδώ όμως (πρέπει να) μιλάμε για τα σχολεία στα οποία το χρήμα δεν αγοράζει μόρφωση αλλά συμμετοχή σε μια ελίτ. Έτσι, συγκεκριμένο σχολείο, το οποίο δεν μπορώ φυσικά να δυσφημίσω αν και δε θα το συκοφαντούσα, είναι επιεικώς μέτριο, όμως ήδη θεραπεύει τους βλαστούς του μελλοντικού φυτωρίου των ελίτ...

    Απλούστερα, ναι μεν "καλό σχολείο" δε συνεπάγεται "επιτυχία", όμως "επιτυχία" προϋποθέτει συνήθως "σχολείο των ελίτ". Πώς θα γνωριστούν, άλλωστε, τα παιδιά μεταξύ τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή