Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Σχόλια από τον Τρίτο



Αφορμή για αυτό το κείμενο, το οποίο γράφω εν θερμώ, είναι το 38274ο κείμενο στην ιστορία της νεοελληνικής δημοσιογραφίας το οποίο μιλάει για την κατάσταση στη χώρα συγκρίνοντας τη νεοελληνική καθυστέρηση / οπισθοδρομικότητα / τριτοκοσμικότητα με την πρόοδο / τάξη / καθαριότητα / ευνομία κτλ των πολιτισμένων / πεφωτισμένων εθνών.

Πρέπει να κατανοήσουν όσοι γράφουν τις κατάκοπες μπούρδες αυτού του είδους ότι το σχηματάκι που τζαμώνουν για να πούνε κι αυτοί τον πόνο τους έχει πλέον καταντήσει άνοστο, κακόγουστο και καραμπανάλ, έστω και αν περιέχει μια δόση αλήθειας.

Βεβαίως, το πρόβλημα είναι ότι περιέχει ελάχιστη δόση αλήθειας. Να το θέσω αλλιώς. Όταν αναρωτιέται ο Γουσέτης αν όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα θα μπορούσαν να γίνουν "στη δυτική Ευρώπη, όπου πέρασ[ε] τις γιορτές", για ποια χώρα ακριβώς μιλάει; Έχει σημασία, ξέρετε. Για την Ιταλία; Αν μιλάει για το Λουξεμβούργο, οκέι, πάσο. Αλλά, ακόμα και ο πιο νικοδημικός δυτικολιγούρης (εδώ ταιριάζει τέλεια το γάντι) δε θα ήθελε να γίνουμε Λουξεμβούργο. Τέλος πάντων.

Μια και γράφω εν θερμώ, κι αφήνοντας πίσω το μάλλον ελάχιστα συναρπαστικό κείμενο του Γουσέτη, να το χοντρύνω λίγο. Όσοι συγκρίνουν "την εικόνα της κρατικής αποσύνθεσης και της καθυστερημένης τριτοκοσμικής κοινωνίας" με τα (δυτικο)ευρωπαϊκά ινδάλματα, έχουνε ζήσει σε καμμιά από αυτές τις χώρες; Δε μιλάω για τουρισμό, φυσικά: από την Ιταλία λ.χ. έρχεσαι πάντα ανανεωμένος, αρκεί να μην παραμείνεις εκεί παραπάνω από 3 εβδομάδες μάξιμουμ. Δε μιλάω καν για σπουδές στο τρίγωνο Βρετανία-Γερμανία-Γαλλία, αφού είναι κοινός τόπος τουλάχιστον από καταβολής μπλογκ πώς ζουν εκεί οι Έλληνες φοιτητές: στον κόσμο της κουκουρούκου, με ελάχιστο συναγελασμό και συναναστροφή με τους ντόπιους, με πλήρη άγνοια των τοπικών προβλημάτων, κολλημάτων και συνθηκών πραγματικής ζωής. Πολλοί από αυτούς κουβαλάνε μαζί τους διάφορα ελληναράδικα κολλήματα (ενοχλητικά γιατί μάς είναι οικεία -- να μιλήσετε π.χ. με τη φίλη μου την Claudia F. για τα γερμαναράδικα κολλήματα): έτσι, μια γνωστή μου γκρίνιαζε γιατί δεν μπορεί να οδηγήσει μέσα στις ολλανδικές πόλεις, αφού "οι μαλάκες οι Ολλανδοί" της δίνουνε μόνον δύο επιλογές: συγκοινωνίες ή ποδήλατο.

Όλοι όσοι μιλάνε ξανά και ξανά και με βεβαιότητα για "τριτοκοσμικές συμπεριφορές" στην Ελλάδα, έχουνε πληρώσει φόρους εκτός Ελλάδας (λ.χ. στη Γερμανία, όπου η νόμιμη φοροδιαφυγή είναι ομαδικό σπορ); Έχουνε χεστεί πάνω τους γιατί τους την έπεσε μεθυσμένος στις 7.30 μμ; Έχουνε κολλήσει σε λονδρέζικο ή παρισινό μποτιλιάρισμα; Έχουνε προσπαθήσει να συνεννοηθούν με δημόσιες υπηρεσίες ή υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών; Έχουνε δει τη βρωμιά και τα μπουκάλια και τις λίμνες ξερατών στους δρόμους κυριακάτικου πρωινού; Τους έχει πάρει 6 μήνες, 9 χρυσοπληρωμένα τηλεφωνήματα και 3 φαξ σε εταιρεία τηλεπικοινωνιών για να πάψουνε να τους στέλνουν ειδοποιήσεις για λογαριασμό που πλήρωσαν εμπρόθεσμα; Έχουνε κοντέψει να πεθάνουν από γρίππη λόγω της τριτοκοσμικής γραφειοκρατίας του NHS; Έχουν φάει στη μάπα απεργία των ΜΜΜ στο Παρίσι ή στο Λονδίνο; Έχουνε δει ανθρώπους με σάπια δόντια το 2005 γιατί η οδοντιατρική περίθαλψη κοστίζει; Έχουνε αναγκαστεί να ξεκουμπιστούν στον Καναδά λόγω της élegante συστημικής ευνοιοκρατίας των γαλλικών πανεπιστημίων; Έχουνε περάσει εγκλωβισμένοι τρεις ώρες σε τριτοκοσμικό εγγλέζικο τρένο στη μέση διαδρομής 55 λεπτών; Έχουνε κρατήσει από το χέρι μικρούς μαθητές που επιβιώνουν μόνο χάρη στο λιγδερό σχολικό γεύμα; Έχουν έρθει φάτσα με φάτσα με τη γερμανική ή τη βρετανική (ναι αυτή την καλοσυνάτη, καλέ) αστυνομία;

Λοιπόν, άει παρατάτε μας.

(Η φωτό από εδώ.)

GatheRate

31 σχόλια:

  1. Είσαι όχι μόνο τριτοκοσμικός αλλά και κομπλεξικός ρε.

    (αυτά τα καταραμένα τρένα του ευρύτερου Λονδίνου...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ποιο ευρύτερο Λονδίνο; Για να σε δω να πηγαίνεις από Καίμπριτζ Λονδίνο με τρένο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για καθένα από αυτά που αναφέρεις μπορώ να σου αποδείξω ότι ισχύει σε τουλάχιστον διπλάσιο βαθμό στην Ελλάδα, και αν δεν ισχύει υπάρχουν επιεικώς πέντε πολύ χειρότερα πράγματα στη θέση του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η απάντησή σου δείχνει πως δεν έχεις καταλάβει τι λέει ο άνθρωπος. Έχοντας μετακομίσει στο Μάντσεστερ εδώ και εισοσι πέντε χρόνια μέσω Ρώμης μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι και τα τρία μέρη κόβουν χρόνια από τη ζωή μου.

      Διαγραφή
  4. ΥΓ εκτός βέβαια από αυτό με τη Γαλλία, η οποία είναι κάτι το οποίο αντιγράφουμε συστηματικά, χωρίς ωστόσο τα αρχικά χοντρά λεφτά από τις αποικίες ή τη βιομηχανική βάση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλώς το το παιδί! Σαν τα μάραθα.

    Κατ' αρχήν, αποδείξεις παίζουνε μόνο στα μαθηματικά.

    Τώρα, ακόμα και αν η αναλογία 5/1 που επικαλείσαι είναι ακριβής, μια απάντηση τη δίνεις στο επόμενο σχόλιο: οι χώρες που λιγουρεύονται όσοι τις λιγουρεύονται -- και συνήθως εννοούν τις πρωτεύουσές τους ή εκεί που πήγανε διακοπές ή το ωραίο ιστορικό κέντρο (κοντά) στο οποίο έκαναν 1, 2, 3 ή 4 εξάμηνα -- έχουνε πολλαπλάσιο πληθυσμό και ιστορία βιομηχανικής ανάπτυξης ή και αποικιοκρατίας. Το δίκαιο θα ήτανε να συγκρινόμαστε με την Ουγγαρία, το συνομήλικο Βέλγιο, την Πορτογαλία, την Ιρλανδία κτλ.

    Τέλος, όοοοολα αυτά τα κείμενα ανακατεύουν θεσμούς με ιστορία με οικονομία με κοινωνικές πρακτικές με ένα σωρό άσχετα. Θα καταλάβαινα να πει κανείς: "χμ, στο Βέλγιο οι συντάξεις δουλεύουνε καλύτερα από εδώ", "αα, στη Γαλλία το οικογενειακό δίκαιο είναι πιο δίκαιο από το δικό μας" κ.ο.κ. Για τις συλλήβδην συγκρίσεις ξαναέγραψα εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @dkamen Κάτοικος χώρας Χ: "Για καθένα από αυτά που αναφέρεις μπορώ να σου αποδείξω ότι ισχύει σε τουλάχιστον διπλάσιο βαθμό στην χώρα Χ, και αν δεν ισχύει υπάρχουν επιεικώς πέντε πολύ χειρότερα πράγματα στη θέση του."

    Το ονομάζω "το γαμώτο του ιθαγενούς": το έχω δει στις ΗΠΑ, στην Βρετανία, στο Βέλγιο και στη Γαλλία. Κόλαση είναι εκεί που τρώμε την πραγματικότητα στην μάπα, από ανθρώπους που την κουλτούρα της καθημερινότητάς τους την έχουμε φάει στην μάπα. Αλλού είναι πάντα καλύτερα. Να στο πω αλλιώς: ακόμα και αν ορίσεις μια αντικειμενική υπερτοπική και υπερταξική αξιολόγηση της ζωής σε μια χώρα (που ΚΤΤΜΓ είναι φυσικά αδύνατον) δεν είσαι καχύποπτος που πάντα τείνει κανείς να εντοπίζει τα οριακά της σημεία, μέγιστα ή ελάχιστα ανάλογα με το κόλλημα, εκεί που τυχαίνει να ζει;

    Τα περισσότερα από αυτά που γράφει ο ΔΓ ότι δεν συμβαίνουν στην Ευρώπη, συμβαίνουν, απλά δεν τα αντιλαμβάνονται συνήθως οι τουρίστες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εντελώς ενδεικτικά, οι απεργίες στο μετρό του Λονδίνου συμβαίνουν κατά μέσο όρο μία φορά κάθε 15 μήνες, ενώ εδώ τείνουμε στις 15 φορές το μήνα και με αιτήματα του τύπου "κρατήστε τα βύσματα που μπήκαν από το παράθυρο" (έτσι, χωρίς ντροπή).

    Ναι είναι πολύ τρομαχτικό να *κοντέψεις* να πεθάνεις από μεθυσμένο στις 7 το απόγευμα, αλλά αυτοί που πεθαίνουν στ' αλήθεια απο μεθυσμένο οποιαδήποτε ώρα είναι πολύ περισσότεροι στην Ελλάδα απ' ό,τι οπουδήποτε αλλού στο δυτικό κόσμο.

    Είναι πολύ λυπητερά τα παιδάκια που επιβιώνουν με το σχολικό γεύμα. Εδώ δεν υπάρχει σχολικό γεύμα και τα παιδάκια που ενδεχομένως θα επιβίωναν με αυτό δεν πάνε σχολείο γιατί είναι γύφτοι και δεν υπάρχουν.

    Το NHS είναι ώρες-ώρες χειρότερο από το ΕΣΥ. Αυτό βέβαια του δίνει περίπου δεκαπλάσια καλύτερη απόδοση για το κόστος του.

    Στο κάτω-κάτω άμα η Ελλάδα δεν είναι τίποτε άλλο από Αγγλία ή Γαλλία με έξτρα ήλιο, γιατί δεν κάνουν ουρά να μεταναστεύσουν εδώ οι Άγγλοι και οι Γάλλοι; Μήπως είναι κουτόφραγκοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εχμ.. γραφεις για δόντια και μολις χτες εμαθα οτι στο Ην. Βασιλειο δεν παρεχονται απο τα ασφαλιστικα ταμεια οδοντιατρικες εργασιες ανω των 200 λιρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. J95
    δεν ξερω καθε πότε γινονται απεργιες, ομως αυτες που γινονται ειναι προαποφασισμενες, δεν γινονται τελευταια στιγμη. Προαναγγέλονται αρκετο καιρο απο τα ΜΜΕ, κλπ, ωστε να προγραμματιζει ο κοσμος τις δουλειες του, δεν γινονται εναντιον των υπολοιπων εργαζομενων δλδ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το θέμα είναι πως τα τεράστια προβλήματα της χώρας σήμερα (και χθες) είναι θέμα συγκυρίας, πολιτικών και ΔΝΤ και όχι μόνιμα χαρακτηριστικά της χώρας και της κοινωνίας της. Και αυτά τα προβλήματα, τα προβλήματα του οικονομικού-πολιτικού συστήματος δεν τα αγγίζει ο ΔΓ παρά μόνο για να την πει σε όσους τα υφίστανται από τα κάτω και διαμαρτύρονται. Προφανώς μια χώρα χρεοκοπημένη με την ταχύτερη πτώση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών της τα τελευταία 70 χρόνια (και με το 1/2 των μισθών σε αγοραστική αξία και πριν το κραχ) δεν είναι ιδανικός μεταναστευτικός προορισμός για Γερμανούς, ίσως. Αλλά δεν συζητάμε αυτό... Και όπως λέει και ο Sraοsha για λόγους οικονομίας και ιστορίας η Γερμανία και η Γαλλία δεν είναι τα σωστά μέτρα σύγκρισης.

    Να πω π.χ. πως εδώ οι απεργίες στο μετρό πριν το 2010 δεν ήταν ιδιαίτερα συχνές. Αν οι περικοπές μισθών και η διάλυση των υποδομών των ΜΜΜ στην Βρετανία ήταν ανάλογες με εκείνες της Ελλάδος δεν είμαι σίγουρος ότι θα ήταν τόσο σπάνιες και εκεί. Έχουν γίνει πάντως *δύο* απεργίες στο τελευταίο τετράμηνο στο Λονδίνο. Το τελευταίο αίτημα που είδα εδώ ήταν εναντίον της αύξησης της τιμής των εισιτηρίων.

    Γενικά το θέμα είναι η ασυμμετρία πληροφόρησης για την κοινωνία που μιλάμε και ο μη-συνυπολογισμός της ιστορικής και οικονομικής διαφοράς στα όσα λέγονται. Δηλαδή τον Άνθιμο τον ξέρει ο Γουσέτης. Τον Πάπα τον έχει υπόψη του; Τους Ιρλανδούς καθολικούς; Επίσης έχει ένα πρόβλημα και θεωρεί βαρβαρότητα κάθε είδους πολιτική ανυπακοή. Προφανώς και έχουν γίνει κινήσεις μη-πληρωμής διοδίων στην Ευρώπη. Παρότι πουθενά δεν έχει συμβεί αυτή η ακραία αναντιστοιχία της μείωσης μισθών και αύξησης κάθε είδους έμμεσου φόρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν βλέπω νόημα στη συζήτηση "που είναι χειρότερα". Αν δεχτούμε δηλαδή ότι στην Ελλάδα τα πράγματα είναι χειρότερα από την Αγγλία θα πρέπει να γίνουμε Αγγλία αντικαθιστώντας τα δικά μας καλά και κακά με τα δικά τους;

    Το άρθρο στο κάτω-κάτω για το οποίο γίνεται λόγος χρησιμοποιεί αποκλειστικά παραδείγματα κινητοποιήσεων με κύριο στόχο να χτυπήσει αυτές.
    Το επιχείρημα είναι το γνωστό. Να γίνουμε Αγγλία-Γαλλία-ΗΠΑ διαφορετικά θα γίνουμε Κούβα-Βόρεια Κορέα-Αλβανία του Χότζα. Αχ οχι προς θεού. Οχι Αλβανία του Χότζα, όχι.

    Να, πάρτε τον μισθό μου κύριε Πρωθυπουργέ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Talos "Το θέμα είναι πως τα τεράστια προβλήματα της χώρας σήμερα (και χθες) είναι θέμα συγκυρίας, πολιτικών και ΔΝΤ και όχι μόνιμα χαρακτηριστικά της χώρας και της κοινωνίας της."

    Αν το έλεγες αυτό 6 μήνες πριν θα έτρωγες ξύλο. Τώρα το είπε ο ίδιο ο υπουργός οικονομικών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Διαφωνώ.

    Είναι μονιμότατα χαρακτηριστικά της χώρας, απλώς μέχρι πέρυσι τα έτρωγε όλα στη μάπα μια μη βολεμένη μειοψηφία, η οποία απλά δεν υπήρχε.

    Κορυφαίο παράδειγμα οι γύφτοι, που ζουν εντελώς στα όρια της κοινωνίας και δεν αναγνωρίζονται με κανέναν τρόπο σαν κάτι ξεχωριστό (δε λέμε σαν μειονότητα, αλλά απλά σαν κοινωνική ομάδα με τεράστια ειδικά προβλήματα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το γαμώτο του ιθαγενούς. Ακριβώς έτσι.

    Ακολουθεί πρόχειρο ποτ-πουρί. Θυμάμαι:

    το ζεύγος Τσόμσκυ, όταν ήρθανε το 2006 στην Κύπρο: όταν κάποιος ανέφερε τη διαφθορά, είπανε "α, εμείς μένουμε στη Βοστώνη, όπου η διαφθορά είναι θεσμός" και μας είπαν όλα τα σχετικά με το Big Dig: μίζες, υπερχρεώσεις, κακοτεχνίες (δύο μήνες μετά έπεσε κι ένα κομμάτι και πλάκωσε κάποιον) κτλ. Αλλά αυτοί είναι Εβραίοι αναρχικοί.

    το rant του Philip W. (Άγγλου) για το μπουρδέλο (bloody mess) που είναι η Αγγλία και πώς γίνεται να πνίγεται κόσμος ετησίως σε πλημμύρες και να χάνει τις περιουσίες του: you would expect we would have been able to solve this kind of problem by now. Επειδή ήτανε Τόρης δε μου είπε αυτό που λένε συνήθως για τη γαμιόλα τη Θάτσερ που διέλυσε τα πάντα (την οποία εκλεξανε γιατί οι μαλάκες οι Εργατικοί είχανε διαλύσει τα πάντα)

    τον Σκωτσέζο στην παμπ Hebrides στο Εδιμβούργο (μην περιμένετε να θυμάμαι ονόματα μετά το τέταρτο single malt) που μου έλεγε ότι με την αυτοδιακυβέρνηση (devolution) οργιάζει η διαφθορά και πώς όλοι τρώνε με δέκα μασέλες και πώς ο προϋπολογισμός για το Σκωτσέζικο Κοινοβούλιο πήγε στα ύψη λόγω μιζαδόρων κτλ.

    τη Laura R. (Ολλανδή) να μου λέει ότι οι Ολλανδοί είναι ηλίθιοι κρυπτοφασίστες και ότι το κοινωνικό κράτος πάει για βρούβες

    τον Harald C. (Γερμανό) να μου λέει ότι στη Γερμανία ο κόσμος μόνο να δουλεύει και να πίνει ξέρει

    τον Keith B. (Άγγλο) να θαυμάζει την ωραία αρχιτεκτονική της Αθήνας και το πόσο καθαροί είναι οι δρόμοι ενώ περνούσαμε τη Συγγρού πριν τρεις μήνες. Κόντεψε να με πατήσει ταξί. Μετά η γυναίκα του σχολίασε ότι είναι πολύ πιο ανθρώπινη πόλη από το Λονδίνο. Θέλουνε να ξανάρθουν.

    τον Ken S. (Αμερικάνο) να μου λέει ότι το μόνο που του λείπει από την Αμερική, όπου όλοι κοιτάνε τον κώλο τους κι όπου αν δεν έχεις λεφτά είσαι σκουλήκι, είναι τα φοιτητικά του χρόνια. Αυτός τουλάχιστον μισεί την Καλλιθέα, την οποία λέει Skatathea. Τον διόρθωσα: "Σκατοθέα".

    Και δεν μπαίνω στα προφανή γαμώτα Ιρλανδών ή Ισπανοϊταλοπορτογάλων ή σε αυτά Σκανδιναβων.

    Δείτε κι αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @J95: Ναι αλλά είδες ο Μπερλουσκόνι ή ο Σαρκοζύ π.χ. με τους ρομά τις προάλλες πόσο ευρωπαίος ήταν; Ή οι τσεχοσλοβακίες και η Ουγγαρία; Ο ρατσισμός και η προκατάληψη είναι πανευρωπαϊκό, όχι μόνο Ελληνικό, φαινόμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σόρρυ παίδες, διαβάζω το ποστ, διάβασα και όλα τα σχόλια και μου γεννιέται μια απορία:
    ψάχνετε το ιδανικό; τη χαμένη ατλαντίδα;

    ε, surprise, surprise! δεν υπάρχει!

    [είχα ξεκινήσει ένα μεγαλύτερο και πιο ουσιαστικό σχόλιο, αλλά δεν είχε και πολύ νόημα].

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. (πάνω στα σχόλια του talos κυρίως)

    Πατρίδα μου είναι εκεί που μίσησα
    και μισήσαν περισσότερο
    απ' οπουδήποτε αλλού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @gazakas αυτό ακριβώς...
    @Krotkaya Κι εγώ αυτό λέω, ούτε το πολιτισμικά ιδανικό ούτε το αντι-ιδανικό με απόλυτους όρους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ωραια συζητηση, συμφωνω γενικα με Ι95.
    Και σημειωση: στην Γερμανια συνηθως γνωριζουν ντοπιους οι φοιτηται, γιατι ειναι λιγοι και δεν φτιαχνουν γκεττο α λα Αγγλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εχμ.. γραφεις για δόντια και μολις χτες εμαθα οτι στο Ην. Βασιλειο δεν παρεχονται απο τα ασφαλιστικα ταμεια οδοντιατρικες εργασιες ανω των 200 λιρων.
    -----
    Στο Η.Β. πέρα από σφραγίσματα και καμία απονεύρωση σε μπροστά δόντια και πάντα σε αρχικό στάδιο σαπίλας, ο οδοντίατρος του NHS δεν σου κάνει καμία άλλη επέμβαση, άμα χρειαστεί απονεύρωση με εγχείρηση, κορώνα, γεφυρά ή εμφύτευμα, η μόνη λύση που σου προτείνουν είναι βγάλσιμο δοντίου, το οποίο βέβαια ακόμα και με NHS έχει κόστος 50-100 λιρών, γνωστός μου Άγγλος τα έβγαζε μόνος του γιατί με το επίδομα ανεργίας και τα χρέη δεν την έβγαζε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Κορυφαίο παράδειγμα οι γύφτοι, που ζουν εντελώς στα όρια της κοινωνίας και δεν αναγνωρίζονται με κανέναν τρόπο σαν κάτι ξεχωριστό (δε λέμε σαν μειονότητα, αλλά απλά σαν κοινωνική ομάδα με τεράστια ειδικά προβλήματα).
    ---
    Και να συμπληρώσω, γύφτους έχει και η Αγγλία, οι λεγόμενοι πολιτικαλυ κορεκτ Travellers ή για τον μέσο Άγγλο ρατσιστάκο Pikeys. Η ενσωμάτωση τους στον κοινωνικό ιστό της χώρας είναι 10 φορές μικρότερος απ' αυτόν στην Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ο αριθμός τους είναι 10 φορές μικρότερος, και κατ' επέκταση το ποσοστό τους 60 φορές μικρότερο. Ακόμα και αν όντως είναι "10 φορές λιγότερο ενσωματωμένοι" (που πάρα πολύ αμφιβάλλω) δεν υπάρχει καμία σχέση με την Ελλάδα, όπου τεχνικά είναι η τρίτη μεγαλύτερη εθνότητα μετά τους Έλληνες και τους Αλβανούς και α ν ύ π α ρ κ τ ο ι.

    Και δεν είναι ακριβώς γύφτοι, αλλά Ιρλανδοί σούπερ-βλάχοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ποπο ρε j95, τι δεν καταλαβαίνεις? ας επαναλάβουμε λοιπόν όλοι μαζί, πως φταίμε, πόσο φταίμε, τι φταίχτες που 'μαστε και στο τέλος για ακόμα μία φορά πόσο πολύ φταίμε, θα κάνουμε και τον σταυρό μας και θα καούμε στην κόλαση γιατί φταίμε
    - μα τι κόμπλεξ είναι αυτό, τι φανατισμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι πώς ακριβώς η πλήρης καταρευση μιας χωρας σε ολα σχεδον τα επιπεδα αποτελει καποιου ειδους ενδειξη οτι τα πραγματα πηγαιναν καλα. ενταξει λοιπον ειστε γαματοι κι εγω κομπλεξικος. βγαλτε τωρα απο τον κωλο σας 350 δις και συνεχιστε as usual. ουπς, αυτο δε γινεται :'(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ποιος είπε πως τα πράγματα πηγαιναν "καλά"; Αυτοί που έλεγαν ότι τα πράγματα πήγαιναν καλά (με ισχυρές Ελλάδες και τα παρόμοια) ήταν οι Γουσέτηδες αυτού του κόσμου, οι οποίοι θεωρούν την πολιτική ανυπακοή σε όλες της μορφές της (γιατί περί αυτού μιλάει το 50% τουλάχιστον του κειμένου του) ως κάποιου είδους ένδειξη τριτοκοσμισμού, ή θεωρούν πως υπάρχουν ομοφοβικοί και ρατσιστές *μόνο* ή κυρίως στην Ελλάδα, το οποίο στη συγκεκριμένη συγκυρία ισλαμοφοβίας και ξενοφοβίας πανευρωπαϊκά είναι καταγέλαστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. J95 έχεις δει το έλλειμμα και το χρέος της Βρετανίας; Αν συνυπολογίσεις και το ιδιωτικό χρέος ο κώλος της Έλλαδας έχει σημαντικά μικρότερη γέμιση από τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης.

    Δε λέω, καλή η αυτοκριτική. Κάφροι οι Έλληνες. Λαμόγια οι Έλληνες. Μπουρδέλο η χώρα. Μη τρελαθούμε όμως. Μπουρδέλο και η Ιρλανδία; Μπουρδέλο και η Πορτογαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία,οι ΗΠΑ;

    Ναι , μπουρδέλο όλες αλλά όσο αφορά τον κοινό παρανομαστή τους που προκάλεσε όλο το πρόβλημα και προκαλεί τα προβλήματα σε μεγαλύτερα μπουρδέλα (Γουατεμάλα, Κονγκό κτλ). Το οικονομικό μοντέλο της ασύδοτης αγοράς.

    Αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό που στην ουσία υποστηρίζεις είναι "μαζί τα φάγαμε" ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Νομίζω ότι το τελευταίο κείμενο του Ν.Σεβαστάκη έχει αρκετή σχέση με το θέμα που συζητάμε: Η "Εθνική Αυτοκριτική" ως ιδεολογικός μηχανισμός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Από το κείμενο του Σεβαστάκη στο οποίο παραπέμπει ο Τάλως:

    "Κάποτε, ο μακαρίτης Ρόμπερτ Νότσικ, ένας από τους καλύτερους θεωρητικούς του νεοφιλελευθερισμού, αναρωτιόταν σε ένα άρθρο του γιατί οι διανοούμενοι εχθρεύονται τον καπιταλισμό. Ο ίδιος έκανε μάλιστα τη διάκριση ανάμεσα στους παραδοσιακούς «γραφιάδες» και στους νέους ειδικούς της κουλτούρας των εικόνων. Οι πρώτοι, κατά τον Νότσικ, διολισθαίνουν ευκολότερα στο αμάρτημα του αντικαπιταλισμού διότι απλούστατα η νέα «ανταγωνιστική κοινωνία» τους στερεί συμβολικό κύρος και εξουσία. Αντιθέτως, οι νέοι ειδικοί και επιτελικοί της επικοινωνίας και της εικόνας είναι, λέει, περισσότερο φιλικοί προς τη νέα καπιταλιστική επανάσταση και τις αξίες της. Αυτά βέβαια γραφόταν πριν πολλές δεκαετίες.

    Μάταια όμως θα αναζητούσε κανείς και το παραμικρό ίχνος αντικαπιταλισμού στις χαρμολυπικές πόζες των εγχώριων οπαδών της εθνικής μεταμέλειας. Για αυτούς, η μίζερη χώρα ανάγεται απλώς σε μια ασταμάτητη ενοχλητική διαδήλωση, σε μια άγρια απεργία, στη μη κανονικότητα. Είναι μια Ελλάδα εξαρχειώτικη και εξαχρειωμένη, με άλλα λόγια μια κλινική περίπτωση διανοητικής και πολιτιστικής υστέρησης."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Οταν, αντι για Σεβαστακηδες κ' Εξυπνακηδες, η εγχωρια αριστερογενης οικογενεια αποκτησει πνευματικο ανθρωπο της ταξης του Buffett, ισως μπορεσουμε να μιλησουμε σοβαροτερα. Γιατι ακομη, περαν των κραυγων περι "ασυδοτου καπιταλισμου" κ' "κεφαλαιου", απαντησει στο ερωτημα "τις πταιει" αυτης της χιλιετιας δεν εχουμε παρει ακομη. Και ουτε νομιζω θα παρουμε, γιατι προφανως η αριστερα ειναι πολυ καλη στο να θετει ερωτημα αλλα χαλια στο να τα απανταει.

    BUFFETT: Well, when there's a delusion, a mass delusion, you can say everybody is to blame. I mean, you can say I should have spotted it, you can say the feds should have spotted it, you can say the mortgage brokers should have, Wall Street should have spotted it and blown the whistle. I'm not sure if they had blown the whistle how much good it would have done. People were having so much fun. And it's a little bit like Cinderella at the ball. People may have some feeling that at midnight it's going to turn to pumpkin and mice, but it's so darn much fun, you know, when the wine is flowing and the guys get better looking all the time and the music sounds better and you think you'll leave at five of twelve and all of a sudden you look up and you see there are no clocks on the wall and bingo, you know. It does turn to pumpkins and mice [...] It's hard to blame the band. It's hard to blame the guy you're dancing with. There's plenty of blame to go around.

    http://www.cnbc.com/id/36915020/CNBC_TRANSCRIPT_VIDEO_Warren_Buffett_on_Goldman_Sachs_and_U_S_Economic_Rebound

    δλδ, στο θεο σας, λεει ο Σεβαστακης

    Ας μην επιτρέψουμε στους φορείς του τροϊκανού ή του εθνικού μνημονίου την μονοπώληση του ηθικού πεδίου και την κατασπατάληση των αξιακών και ηθικών πόρων που μας έχουν απομείνει.

    http://www.epohi.gr/portal/themata/7792-2010-09-26-23-33-31

    Τυπικο δειγμα κλασσικης αριστεριστικης μπαρουφολογιας - αν ειχαμε εστω κ' ψηγμα αξιακων κ' ηθικων πορων (σικ), δεν θα ειμασταν εδω που ειμαστε. Και αν υπαρχουν λιγοι ποροι, το γεγονος οτι οταν ολα πηγαιναν, ας πουμε, καλα (προ μνημονιου) οι ποροι παρεμεναν αναξιοποιητοι ειναι κατι για το οποιο ευθυνεται η κοινωνια, δλδ αυτους που καλει τωρα ο Σεβαστακης να τους αξιοποιησουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή