Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011
Σύγχρονες μορφές μαντείας
Το γκάλοπ έκλεισε. Τα αποτελέσματα τα βλέπετε δίπλα: στο πνεύμα της εποχής, νικήτρια είναι η αποχή και ανάμεσα στους ψηφίσαντες η ψήφος διαμαρτυρίας (δε μας χε, ρε σρα) με 55%.
Αυτό μου θύμισε ένα σημείωμα που ήθελα να γράψω για σύγχρονες μορφές μαντείας. Διότι, βεβαίως, ο τεχνικός πολιτισμός προχωρεί και μας παρέχει περισσότερους διαύλους μέσα από τους οποίους θα πείσουμε τους εαυτούς μας ότι κυλάει στάγδην το μεταφυσικό για να ποτίσει τις καθημερινότητές μας. Παράλληλα, ο πνευματικός πολιτισμός βρίσκεται κάπου εκεί στον 19ο, ή και πιο πίσω, οπότε η ανάγκη να βρούμε μαντικούς διαύλους παραμένει.
Προτείνω λοιπόν τα εξής δοκιμασμένα:
PINομαντεία: σου στέλνει η τράπεζα PIN. Εφαρμόζεις όλες τις αριθμομαντικές και λεξαριθμικές μεθόδους που ξέρεις. Επειδή ο PIN είναι (ψευδο)τυχαίος, σίγουρα κάποια "ανώτερη δύναμη" θα μιλάει μέσα από αυτόν. Εγγυημένα πράματα.
Ραδιομαντεία / Κλιπομαντεία: Διαλογίζεσαι πάνω στο ερώτημά σου, λ.χ. "θα απολυθώ;" Ανοίγεις κανάλι μόνο με βίντεο κλιπ ή το ράδιο. Το επόμενο τραγούδι, προφητικώ και αλληγορικώ τω τρόπω, περιέχει την απάντηση. Προσοχή στην επιλογή καναλιού ή σταθμού, αν έχει το πλέιλιστ του μπαρμπα-Γιάννη Σπόνσορα, τα αποτελέσματα δεν είναι εγγυημένα. Πάντως, αν πέσει το "πάγωσε η τζιμινιέρα" (δεδομένων και των ασυμπτωτικά μηδενικών πιθανοτήτων να πέσει το "πάγωσε η τζιμινιέρα"), τυπώστε βιογραφικά και αναζητήστε σουπερμάρκετ στο οποίο θα επενδύσετε την (υποθετική) αποζημίωση.
iPodομαντεία: Διαλογίζεσαι πάνω στο ερώτημά σου, λ.χ. "Είναι προβληματικός/-ή ή φέρεται έτσι επίτηδες;". Προχωράς στο iPod ένα τραγούδι μπροστά (έχοντας πρώτα επιλέξει shuffle). Το επόμενο τραγούδι, προφητικώ και αλληγορικώ τω τρόπω, περιέχει την απάντηση. Η iPodομαντεία έχει το πλεονέκτημα ότι τα τραγούδια μέσα από τα οποία θα επιλεγεί μαντικώς η απάντηση έχουν πρώτα επιλεγεί από εσένα, άρα λένε κάτι για τη ζωή σου και μάλιστα με τρόπο που τον καταλαβαίνεις. Για παράδειγμα,: αν είσαι της κλασικής, άμα σου πέσει η Σονάτα του Κρώυτσερ, η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι: "είσαι υπογαμημένος, ασχολήσου με τα φιλοτήσια έργα και πιες ένα κρασί"· άμα σου πέσει το κοντσέρτο του Μέντελσον για βιολί, η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι: "όχι μόνο το κάνει επίτηδες, αλλά σε έξι μήνες θα είσαι αλκοόλας" -- αν είσαι των ελληνικών, του ροκ, των κλαρίνων, της ελεχτρόνικα, της μπαλάντας, αντιστοίχως. Προσοχή όμως: άμα η λίστα αναπαραγωγής περιέχει λιγότερα από 150 τραγούδια, η αξιοπιστία της μεθόδου είναι περιορισμένη: καλύτερα λοιπόν απευθυνθείτε σε κάποιον με κληρονομικό χάρισμα. Επίσης: αν πέσει Πλιάτσικας η απάντηση είναι "πόνα" ή "ψόφα" (ανεξαιρέτως ερώτησης). Για τους Tool, τους Tindersticks, τον Τερλέγκα και την Τσανακλίδου οι απαντήσεις περιέχονται στο σχετικό συνδρομητικό σάιτ που θα φτιάξω σύντομα.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια κάτι τέτοια σε θαυμάζω. Απαιχτο!
Σας παρακαλώ, μη λέτε τέτοια πράματα: μας ακούνε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε ενδιαφερει ιδιαιτέρως η Ραδιομαντεία, για τούτο περιλαμβάνω σε εκπομπές παλιάς αμερικανικης μουσικης και αυτοσχέδια ασματίδια όπως το "παρήλθεν ο καιρός των βερυκόκκων", ώστε να αποκτά ο ακροατής σφαιρική άποψη για τα τεκταινόμενα. Να ελπίζω σε κάνα ντονέισιον; :Ρ
ΑπάντησηΔιαγραφήακούς Tool;......μαρμάρωσα από την έκπληξη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω το Lateralus των Tool, καλό είναι, έχω ακούσει κι άλλα δικά τους. Οι Tool (όπως κι άλλοι) είναι λίγο σαν τον Παρμιτζανίνο του ροκ-μέταλ ήχου: τέλεια τεχνική, κολοσσιαία παραγωγή αλλά, εε, χμ, δεν ξέρω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤερλέγκα δεν ακούω. Τον άκουγε μία που μου άρεσε στο Λυκειο (ακούς Βυτίε;). Δε με εντυπωσίασε τότε, αλλά ίσως να μην ήμουν ώριμος ακόμα να τον προσλάβω και να τον κατανοήσω.
θα σου ζήταγα το τηλέφωνο/mail της, αλλά αν σκεφτώ την ηλικία σου κ ότι ήταν συμμαθήτριά σου, μάλλον θα μου πέφτει πολύ μεγάλη. χο.
ΑπάντησηΔιαγραφή(κ μιας κ βλέπω ότι ασχολείσαι με ποίηση στο νέο σου ποστ, προσφορά του καταστήματος ένα έπος που έχει πει ο τερλέγκας http://blo.gr/4ie )
βυτίο
Το θυμάμαι ακόμα το τηλέφωνο: 5011***.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοίτα, ας πούμε ότι οι Πόρνες του Τερλέγκα (πώς λέμε "η Ορέστεια του Αισχύλου") είναι βγαλμένες από τη ζωή. Εντάξει, όχι από τη ζωή ενός λαμπρού μπλόγκερ όπως εσύ ή ενός εστέτ αγγειοπλάστη όπως εγώ, αλλά εν πάση περιπτώσει, μπορεί να μιλήσει σε κάποιον κάποτε (και τι άλλο θέλει κανείς από ένα τραγούδι).
Απεναντίας, το
"Θέλω στο Κάιρο να πας
για να μετανοήσεις
στης πυραμίδας τα σκαλιά
συγνώμη να ζητήσεις.
Θέλω χιλιόμετρα εκατό
γυμνή να περπατήσεις
μες στην καυτή την έρημο
και τότε ας γυρίσεις."
σε ποιον μιλάει; Και αν μιλάει σε κάποιον, ποιος το λέει; το πλήθος στην Ταχρίρ, μη χε;