Κι ας διαφωνεί η αστρονομία.
Ι.
Άρα: τουλάχιστον δύο από τους ισχυρισμούς, εδώ και δεκαετίες, ανθρώπων του αντεξουσιαστικού χώρου στέκουνε πέρα για πέρα:
- πάρα πολλοί γνωστοί-άγνωστοι, μπαχαλάκηδες και μασκοφόροι υποκινητές επεισοδίων είναι πράκτορες κι ασφαλίτες με πολιτικά και
- η αστυνομία εκπαιδεύεται με φασίζοντα και φασιστικά ιδεώδη, είναι γεμάτη φασίστες και συμπορεύεται με τον ακροδεξιό χώρο, από χουντοβασιλικούς μέχρι ναζί.
Με αυτά και μ' αυτά, ακόμα και μετά τον Δεκέμβριο του '08, ακόμα και με τις κάμερες των κινητών να καταγράφουν, η "κοινή γνώμη" ήτανε πρόθυμη να συνεχίσει να πιστεύει στην αστυνομία που κάνει τη δουλειά της και υφίσταται προκλήσεις ή να πιστεύει στους αναρχικούς ως συλλήβδην βανδάλους και καταστροφολάγνους (εξού και η ανοχή στην άλωση των καταλήψεων π.χ.). Μόνο που στην περίπτωσή μας, οι πεποιθήσεις της κοινής γνώμης και η απροθυμία της να εξετάσει τους ισχυρισμούς όσων δε θα γίνουνε ποτέ αυθεντία έχουν ήδη στοιχίσει τις ζωές πολλών, πάρα πολλών.
ΙΙ.
Κουράστηκα να παρακολουθώ συζητήσεις που αρθρώνονται με
- επίκληση στην αυθεντία,
- ad hominem και ψυχολογίστικη ερμηνεία κινήτρων,
- πλήρη περιφρόνηση προς αυτό που λέμε εμπειρικά δεδομένα,
- καταδίκη της κριτικής ως υπονόμευσης ή μηδενισμού,
- τάχα διαλεκτική δομή, που όμως προορίζεται να οδηγήσει στην a priori δεδομένη 'αλήθεια' (αυτό πιο προχώ),
- κριτική θεωριών οι οποίες στερούνται αντικειμένου το οποίο να επιδέχεται θεωρητική προσέγγιση (κάργα προχώ -- μια ομφαλοσκόπηση για τον ελληνικό 21ο αιώνα)
Σχόλιο του Μ. Παναγιωτάκη από το facebook:
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ για τις αριστερές [θεωρίες] φανταζόμουν πως μίλαγες [στο στ.] (όπως και στο ε.) Ενας περιρρέων Μαρξισμός μεταξύ Χάρπο και Τσίκο. αλλά χωρίς πλάκα
To 1.I δεν είναι βασικά ίσχυρισμός του α/α χώρου (γενικά) αλλά της "παραδοσιακής" αριστεράς. Έχω κατηγορηθεί ως ΚΚΕς συνομωσιολόγος για πλείστες όσες περιπτώσεις ανέσυρα την περίπτωση να συμβαίνει αυτό. Για ένα τμήμα του α/α χώρου είναι δύσκολο να το παραδεχτεί αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφή